براساس آخرین گزارش‌ها، اپل برای ارتقای آیپد مینی و آیپد ایر به نمایشگر OLED باید همکاری بیشتری با کمپانی‌های کره‌ای LG و سامسونگ آغاز کند تا بتواند از سال 2026 میلادی تبلت‌های اقتصادی این کمپانی را بهبود بخشد.

چندی پیش، شایعات تایید کردند اپل قصد دارد برای تولید پنل‌های miniLED اختصاصی به‌طور ویژه‌ای میزان وابستگی به کمپانی‌های کره‌ای LG و سامسونگ را کم کند. پس‌ازآن، یک گزارش جدید نشان می‌دهد غول کوپرتینویی سال آینده از نمایشگر‌های OLED برای مجموعه آیپد‌ پرو استفاده خواهد کرد؛ همچنین منبع خبری یادشده اعلام کرد این صفحه‌نمایش‌ها به تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر آیپد ایر و آیپد مینی راه می‌یابد، اما زمان‌بندی خاصی برای آن مطرح نیست.

طبق اخبار و شایعات حوزه فناوری، از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی، اپل برای تولید آیپد پرو ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی از نمایشگر OLED استفاده خواهد کرد که یک به‌روزرسانی سخت‌افزاری فوق‌العاده برای این دستگاه‌ به‌شمار می‌رود. وب‌سایت‌ خبری Omdia گزارش می‌دهد این صفحه‌نمایش‌ها تنها توسط دو کمپانی کره‌ای LG و سامسونگ تولید و عرضه می‌شوند، اما اشاره کرد غول ساکن کوپرتینو باید برای استفاده از فناوری OLED در آیپد ایر و آیپد مینی زنجیره تامین را گسترش دهد تا با مشکل مواجه نشود.

آیپد مینی با نمایشگر OLED

براین‌اساس، کاربرانی که قصد ندارد برای خرید دستگاه‌‌ها آیپد پرو با مایشگر OLED هزینه‌های گزافی پرداخت کنند، باید حداقل دو تا سه سال صبور باشند تا بتوانند از گزینه‌های ارزان‌تر آیپد مینی و آیپد ایر با همین صفحه‌نمایش بهره‌مند شوند. تجهیز تبلت‌های ارزان‌قیمت اپل به نمایشگرهای باکیفیت می‌تواند باعث افزایش فروش آیپدها شود؛ برای آگاهی بیشتر باید یادآور شویم طی چند سال اخیر این دستگاه‌ها کمترین میزان فروش را داشتند.

علاوه‌براین، اپل می‌تواند کمپانی چینی BOE را به زنجیره تامین اضافه کند تا نمایشگر OLED ارزان‌قیمت‌تری برای آیپد مینی و آیپد ایر تولید کند. سامسونگ و ال‌جی احتمالا تنها برای آیپد پرو صفحه‌نمایش‌های LPTO OLED با فناوری ProMotion تولید خواهند کرد که از حاشیه‌های باریک‌تری با سطح روشنایی خودکار بسیار بالاتری برخوردار هستند. با نگاهی به‌قیمت این قطعات، متوجه می‌شویم تولید آیپدهای مقرون‌به‌صرفه برای اپل توجیه اقتصادی ندارد و تنها باید با شرکتی دیگر برای تولید پنل OLED با مزایای کمتر مذاکره کند.

اخبار مرتبط: