از زمان عرضه آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷، تا حالا قابلیت Face ID تنها در آیفون‌ها استفاده شده بود. اما جدیدترین اخبار حاکی از حضور Face ID در مک بوک هستند.

پتنت جدیدی توسط Patently Apple حاوی طرح جدیدی از دوربین‌های اپل با قابلیت Face ID منتشر شده که به نظر می‌رسد در iMac و مک بوک مورد استفاده قرار بگیرد.

با ثبت پتنت جدید، اپل می‌تواند در آینده قابلیت Face ID را برای استفاده کاربران مک بوک تعبیه کند. اگر از این قابلیت در آیفون استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که فیس آیدی در عین سادگی، کارآمد است.

همچنین با نگاهی دقیق به پتنت‌ها متوجه می‌شوید که اپل قصد دارد از این قابلیت علاوه بر بازکردن قفل دستگاه، در ورود به حساب کاربری ایمیل هم استفاده کند. بنابراین در صورت فراموشی رمز ایمیل می‌توانید با فیس آیدی وارد حسابتان شوید.

طرح اولیه اضافه شدن فیس آیدی به مک بوک

تاریخ ثبت پتنت‌ها که به تازگی توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده تایید شده، به سال ۲۰۰۸ بر می‌گردد. برای درک بهتر، این تاریخ دقیقا یک‌سال پس از عرضه اولین آیفون است.

همچنین چند پتنت دیگر هم منتشر شده است. جالب اینجاست که یکی از طراحی‌ها دارای دسکتاپ قدیمی مک است که با نوعی فناوری تشخیص چهره طراحی شده است.

با وجود اینکه بیش از ۵ سال از معرفی Face ID در آیفون و آیپد می‌گذرد، این تکنولوژی به مک بوک اضافه نشده، اما تکنولوژی تشخیص چهره اپل از نمونه‌ امروزی مورد استفاده در گوگل پیکسل ۷ بهتر و دقیق‌تر است.

با وجود پتنت‌ها احتمالا باید تا سال آینده برای اضافه شدن Face ID در مک بوک (نسل بعدی با تراشه M3) صبر کنیم.

اخبار مرتبط: