نتایج بنچمارک تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ نشان می‌دهد این نسل از پردازنده‌های میان‌رده سامسونگ عملکرد فوق‌العاده بالایی دارند و احتمالا می‌توانند با میان‌رده‌های جدید کمپانی‌ها مدیاتک و کوالکام رقابت سختی داشته باشند.

براساس آخرین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد برای سال آینده مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند مانند سری گلکسی S24 را روانه بازار جهانی کند که با قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی بالایی که دارد به‌احتمال زیاد از فروش فوق‌العاده خوبی بهره‌مند خواهد شد. با‌این‌حال، غول فناوری کره‌ای، همیشه نگاهی به کاربران عادی با بودجه‌های محدود دارد و محصولاتی را برای آن‌ها معرفی می‌کند که با قیمت اقتصادی و ویژگی‌های کاربردی همراه می‌شود؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

طی هفته‌ گذشته، اخباری درباره مشخصات سخت‌افزاری و طراحی گلکسی A35 و A55 در شبکه‌های اجتماعی توییتر X و سایر پلتفرم‌ها افشا شد که نشان می‌داد این گوشی‌های هوشمند میان‌رده از زبان طراحی آشنا برخوردار هستند. همچنین، پایگاه اطلاعات بنچمارک گیک‌بنچ ۶ نشان می‌دهد دستگاه‌های نام‌برده از تراشه هشت هسته‌ای میان‌رده اگزینوس ۱۴۸۰ بهره می‌برند که با هسته‌های نسبتا قدرت‌مندی که دارد می‌تواند قابلیت پردازشی قابل‌قبولی را ارائه دهد؛ درحقیقت، امتیازهای تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ما می‌گوید سامسونگ حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

امتیاز اگزینوس 1480 در گیک‌بنچ 6 ثبت شد

هما‌ن‌طورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تراشه هشت هسته‌ای میان‌رده اگزینوس ۱۴۸۰ به امتیاز قابل‌توجه ۱۱۸۰ تک هسته‌ای و ۳۵۳۶ چند هسته‌ای در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ رسید که نشان می‌دهد این پردازنده نسل جدید قدرت پردازشی بالاتری از اگزینوس ۲۱۰۰ دارد که برای گوشی‌های هوشمندی نظیر سری گلکسی S21 مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، نتایج موردنظر نشان می‌دهد سامسونگ پروژه بهبود تراشه‌های میان‌رده را آغاز کرده و قصد دارد با کوالکام و مدیاتک رقابت کند.

همچنین، تصویر دوم از بنچمارک گیک‌بنچ ۶ نشان می‌دهد اگزینوس ۱۴۸۰ ازنظر پردازشی درمقایسه‌با اگزینوس ۲۲۰۰ عملکرد پایین‌تری ندارد و می‌تواند در یک رده با آن قرار بگیرد. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، زمانی‌که به امتیازها می‌نگریم شکافی بین دو تراشه وجود ندارد که نشان‌دهنده بهینه‌سازی عملکرد کلی و بهره‌وری انرژی در پردازنده‌های اختصاصی سامسونگ است. درحال‌حاضر، جزئیاتی از کلاستربندی هسته‌ها وجود ندارد، اما امیدواریم در روزها یا هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری دراختیار ما قرار بگیرد تا بدانیم دقیقا با چه پردازنده‌ای طرف هستیم.

امتیاز اگزینوس 1480 در گیک‌بنچ 6 ثبت شد

علاوه‌براین، اگر جزو کاربرانی هستید که منتظر عرضه گوشی‌های هوشمند میان‌رده گلکسی A35 و گلکسی A55 هستید، باید بگوییم قلب تپنده دستگاه‌های موردانتظار شما همین تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۱۴۸۰ است که قدرت یکسانی با اگزینوس ۲۲۰۰ دارد. سری میان‌رده گلکسی A یکی از پرفروش‌ترین محصولات سامسونگ هستند که به اقتصاد و رشد این کمپانی بزرگ کمک می‌کند؛ بنابراین غول کره‌ای نمی‌تواند نسبت‌به آن‌ها بی‌تفاوت باشد و باید حتما بهترین مشخصات سخت‌افزاری را با قیمت اقتصادی دراختیار کاربران قرار دهد.

اخبار مرتبط: