اگر شما هم جزو طرفداران شیائومی هستید، قطعا باید منتظر تاریخ معرفی پرچم‌داران جدید شیائومی یعنی سری Xiaomi 13 باشید. رویداد بزرگی که برای معرفی پرچم‌داران جدید شیائومی در نظر گرفته‌شده، در روز سه‌شنبه، تاریخ 10 آذرماه در ساعت 7 بعدازظهر به‌وقت بیژینگ برگزار خواهد شد. همچنین تأییدشده که در رویداد معرفی پرچم‌داران جدید شیائومی سیستم‌عامل جدید MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 این شرکت نیز با گوشی‌های شیائومی 13 و 13 پرو معرفی خواهد شد.

رئیس شرکت شیائومی، لی جون به‌تازگی یک تصویر رسمی را از شیائومی 13 منتشر کرده که نشان می‌دهد این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش OLED با حاشیه‌های نازک 1.61 میلی‌متری در قسمت بالاست. درحالی‌که ضخامت حاشیه نمایشگر در کناره‌ها و قسمت پایین گوشی 1.81 میلی‌متر است.

علاوه بر این، این گوشی 71.5 میلی‌متر عرض یا پهنا دارد که باعث می‌شود در دست گرفتنش آسان و راحت باشد. هردو گوشی شیائمی 13 و 13 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کنند که و احتمال دارد که سیستم‌عامل MIUI 14 به‌صورت پیش‌فرض روی آنها نصب‌شده باشد. انتظار داریم که مشخصات کلی نسخه استاندارد شیائومی 13 به عبارت زیر باشند:

  • نمایشگر : 6.28 اینچ
  • پردازنده : اسنپدراگون 8 نسل 2
  • دوربین : 50 مگاپیکسل + 13 مگاپیکسل + مگاپیکسل
  • حافظه موقت (رم) : 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت (در نسخه پایه)
  • باتری : 4500 میلی آمپر ساعت با سرعت شارز 67 وات
  • سیستم عامل : اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 یا MIUI 13

ازآنجایی‌که قرار است شیائومی 13 پرو نسخه بزرگ‌تر شیائومی 13 باشد، انتظار داریم که طراحی ظاهری این دو گوشی مشابه یکدیگر باشد. همچنین تصویری که به‌تازگی منتشرشده، نمای خوبی از رنگ‌بندی‌های شیائومی 13 به ما نشان می‌دهد.

سری شیائومی ۱۳

همچنین تأییدشده که گوشی‌های سری شیائومی 13 دارای رتبه مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP68 هستند. علاوه بر اینها، شرکت شیائومی تأیید کرده است که در این رویداد معرفی از ساعت هوشمند Watch S2 و هدفون‌های بی‌سیم Xiaomi Buds 4 TWS هم پرده‌برداری خواهد کرد. در کنار آنها قرار است از اولین کامپیوتر رومیزی این شرکت، یک روتر وای-فای و البته یک ویدئو پروژکتور هم در رویداد روز سه‌شنبه رونمایی شود.

این کمپانی همین حالا هم در حال فروش هدفون‌های Xiaomi Buds 4 Pro در چین باقیمت 1099 یوآن (معادل 152 دلار) است، بنابراین احتمال دارد که Buds 4 قیمت به‌صرفه‌تری داشته باشد و باقیمت حدود 500 یوآن (معادل 70 دلار) در بازار عرضه شود. این هدفون همچنین در رنگ‌بندی‌های سیاه، سفید و سبز عرضه خواهد شد.

پیش‌ازاین شایعه شده بود که ممکن است شیائومی به خاطر دلایل فرهنگی و خرافی برخی از کشورها نسبت به نحس بودن عدد 13، از این عدد عبور کرده و گوشی‌های جدید خود را بانام شیائومی 14 وارد بازار کند. اما این شرکت این شایعه را از اساس رد کرده و درنهایت هم تلفن‌های همراه هوشمند جدیدش را با همان نام شیائومی 13 روانه بازار خواهد کرد.

خبر مرتبط: