طبق اخبار منتشر شده، شیائومی احتمالاً در اواخر آذر ماه، از MUI 14 رونمایی می‌کند. اما سؤال اصلی اینجاست که این نسخه جدید از رابط کاربری شیائومی، چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ اکنون چند هفته مانده به رونمایی از این نسخه، برخی از ویژگی‌های MIUI 14 لو رفته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق گزارش‌ها MIUI 14 دارای معماری بهبود یافته با برنامه‌های از پیش نصب شده است که فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می‌کند و مصرف انرژی کمتری نیز دارد. این موضوع  باعث شده تا عملکرد بهتری را بتوان از MIUI 14 شاهد بود. پیش‌تر اخبار منتشر شده به احتمال عرضه این رابط کاربری در ۲۸ آبان ماه و تغییرات جدید MIUI 14 اشاره کرده بود.

علاوه بر این کاربران می‌توانند شخصی سازی‌های بیشتری را به روی این نسخه از رابط کاربری خود داشته باشند. این شخصی سازی‌ها و گزینه‌های جدید شامل قالب جدید ویجت‌ها ، پوشه‌های به روی صفحه Home Screen و سوپر آیکون‌ها می‌شود.

تغییرات MIUI 14 شیائومی لو رفت

علاوه بر این طبق گزارش‌های منتشر شده، حریم خصوصی نیز در MIUI 14 بهبود یافته است. این بهبود به لطف ذخیره نکردن اطلاعات کاربرد در فضای ابری و انجام عملکردها به صورت محلی به روی دستگاه انجام گرفته است.

علاوه بر این دستیار صوتی Mi AI نیز قابلیت‌های بیشتری مانند اسکن اسناد، ترجمه متون، دستیار صوتی در تماس‌ها و فیلتر کردن تماس‌های مزاحم را در MIUI 14 دارد.

همچنین شیائومی اتصال دستگاه‌های مختلف مانند هدفون‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌های خود را نیز در این نسخه از MIUI بهبود داده است. گزارش‌ها به بهبود حالت جستجو و نمایش نتایج جستجو بر اساس دسته بندی‌ها، در MIUI 14 نیز اشاره می‌کند.

علاوه بر این در MIUI 14 اگر سیگنال وای‌فای شما ضعیف باشد، سیستم عامل از اینترنت همراه برای تقویت اینترنت استفاده می‌کند که باعث افزایش سرعت اتصال دستگاه می‌شود.

نظر شما درباره ویژگی‌های MIUI 14 چیست؟ به نظر شما این نسخه در مقایسه با نسل گذشته خود تفاوت زیادی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: به‌روزرسانی MIUI 14 برای سری Mi 10 شیائومی