شیائومی قرار بود هفته گذشته سیستم عامل MIUI 14 را در کنار سری Xiaomi 13 رونمایی کند. اما این اتفاق نیفتاد و کنفرانس معرفی این سیستم‌عامل جدید مبتنی بر اندروید و این گوشی مورد انتظار همچنان بدون اعلام یک تاریخ جدید به تعویق افتاده است. بااین‌حال، جزئیات جدید مربوط به این محصولات منتشرنشده همچنان در اینترنت ظاهر می‌شوند. چند روز پیش، یکی از مدیران شرکت شیائومی، پشتیبانی برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر شیائومی از MIUI 14 را تأیید کرد، ازجمله MIUI 14 برای سری Mi 10 شیائومی.

Zhang Guoquan مدیر بخش سیستم‌های نرم‌افزار شیائومی، در تاریخ هفتم آذرماه، هنگام پاسخ به یک کامنت در Weibo، در دسترس بودن به‌روزرسانی MIUI 14 برای گوشی‌های سری Mi 10 را تأیید کرد. متأسفانه او دقیقاً مشخص نکرد که مدام مدل‌ها از این سری از MIUI 14 پشتیبانی می‌کنند یا دقیقاً چه زمانی این اتفاق می‌افتد. اما به‌هرحال اشاره کرد که این به‌روزرسانی بعداً از راه خواهد رسید.

اگر نمی‌دانید، سری Mi 10 در اصل شامل پنج گوشی به نام‌های Mi 10، Mi 10 Pro، Mi 10 Lite، Mi 10 Lite Zoom و Mi 10 Ultra است. با توجه به کامنت‌های بعدی، این مدیر شیائومی به‌احتمال‌زیاد در مورد Mi 10 و Mi 10 Pro صحبت می‌کند، اما سایر مدل‌ها نیز ممکن است این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را دریافت کنند.

MIUI 14 در گوشی

تمامی این گوشی‌ها در سال 2020 با اندروید 10 عرضه شدند. Mi 10 Ultra با MIUI 12 معرفی شد، درحالی‌که مدل‌های باقی‌مانده با MIUI 11 عرضه شدند. طی دو سال گذشته، این دستگاه‌ها به اندروید 11 و اندروید 12 به‌روزرسانی شدند. همچنین چندین به‌روزرسانی MIUI مانند MIUI 12.5، MIUI 12.5 Enhanced Edition و MIUI 13 هم دریافت کردند.

بنابراین، MIUI 14 به‌جز Mi 10 Ultra، سومین به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ برای این گوشی‌های هوشمند خواهد بود. متأسفانه، ما فکر نمی‌کنیم که آنها به اندروید 13 ارتقا پیدا کنند چراکه زیرپوشش آخرین سیاست به‌روزرسانی معرفی‌شده برای مدل‌های جدیدتر قرار نمی‌گیرند.