شیائومی در حال حاضر ویژگی‌های سری 13 شیائومی را که قرار است در تاریخ 1 دسامبر در چین معرفی شود، بررسی می‌کند. در همان زمان، شایعات همچنین جزئیات جدیدی در مورد شیائومی 13 و 13 پرو به بیرون درز می‌کنند. نشت جدیدی که در Weibo منتشرشده است، مشخصات کامل شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو را فاش کرده است.

دیروز، شیائومی تأیید کرد که سری 13 شیائومی دارای پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 2، رم LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 خواهد بود. اطلاعات فاش شده جدید نشان می‌دهد که شیائومی 13 دارای صفحه‌نمایش 6.36 اینچی E6 AMOLED FHD+ 120 هرتز خواهد بود، درحالی‌که شیائومی 13 پرو دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 6.73 اینچی E6 AMOLED است که وضوح 2K، نرخ رفرش 120 هرتز، سرعت رفرش 1920 میلی‌متر هرتز و P19MHz را ارائه می‌دهد.

طراحی دوربین شیائومی ۱۳ پرو

نمایشگرهای شیائومی 13 دو تا 1900 نیت حداکثر روشنایی را ارائه می‌دهند. تیزرهای رسمی قبلاً نشان داده‌اند که مدل وانیلی صفحه‌نمایش تخت خواهد داشت درحالی‌که صفحه‌نمایش Pro دارای لبه‌های خمیده است. مشخصات کامل شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو که به بیرون درز پیدا کرده است، همچنین شامل اطلاعاتی از دوربین این سری می‌باشد.

دوربین پشتی شیائومی ۱۳ دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX800 سونی، یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو خواهد بود. از سوی دیگر، شیائومی ۱۳ پرو مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX989، لنز 50 مگاپیکسلی سامسونگ JN1 فوق عریض و دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی JN1 سامسونگ خواهد بود.

شیائومی 13 دارای باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سیمی 67 واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی 13 پرو دارای باتری 4820 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 120 واتی خواهد بود. هر دو گوشی دارای تراشه محافظ شارژ Surge G1 هستند و از شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو ویژگی‌های دیگری مانند بلستر IR، موتور خطی محور X، NFC و شاسی دارای رتبه IP68 را ارائه خواهند کرد. شیائومی 13 189 گرم وزن و 7.98 میلی‌متر ضخامت دارد. مدل پشتی چرمی آن 185 گرم وزن و 8.1 میلی‌متر ضخامت دارد. وزن شیائومی 13 پرو 229 گرم (پشت چرمی – 210 گرم) و ضخامت آن 8.38 میلی‌متر (چرم پشتی 8.7 میلی‌متر) است. انواع رنگی تلفن‌های آبی شامل آبی کوه دوردست (چرمی)، سبز وحشی، مشکی سرامیکی و سفید سرامیکی است.

عمر باتری شیائومی ۱۳

باتری سری 13 شیائومی

مدیرعامل و مؤسس غول فناوری چینی پیامی طولانی در رابطه با گوشی‌های هوشمند پیشرفته آینده به اشتراک گذاشت. در Weibo (یک وب‌سایت میکروبلاگینگ چینی)، لی جون نگرانی‌های مربوط به عمر باتری سری 13 را مطرح کرد. او گفت که بیشتر نگران ضخامت گوشی‌ها و چسبندگی گوشی است تا عمر باتری. بر اساس آنچه قبلاً می‌دانیم، مدل 13 شیائومی به یک بسته باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد.
اگرچه همچنان می‌تواند عرض، ضخامت و چسبندگی را تضمین کند و درعین‌حال عمر باتری عالی را نیز ارائه دهد. مدیرعامل شرکت درواقع با نشان دادن تست DOU عمر باتری این ادعا را تأیید کرد. با نگاهی به این تصویر، می‌توانیم امتیاز COU باتری شیائومی 13 را در یک استفاده معمولی در یک روز ببینیم. ما به‌وضوح می‌بینیم که مدل پایه جدید سری پرچم‌داران به امتیاز 1.37 دست‌یافته است که حتی از آیفون 14 پرو مکس اپل که امتیاز 1.28 دارد و به دلیل عمر باتری آن مورد تحسین قرارگرفته است، بالاتر است. مؤسس همچنین اضافه کرد که این برند روی گوشی هوشمندی کار می‌کرد که می‌تواند تا ۲ روز دوام بیاورد

تاخیر در رونمایی

برندهای چینی به ژنرال سابق حزب کمونیست چین احترام می‌گذارند. برای اینکه به مردم فرصت غصه خوردن بدهند، جشن‌های راه‌اندازی خود را به تعویق می‌اندازند. تاکنون، شیائومی و iQOO رویدادهای خود را که قرار بود به ترتیب در 1 و 2 دسامبر رخ دهند، به تعویق انداخته‌اند. شیائومی قصد داشت از سری Xiaomi 13، MIUI 14 و تعداد زیادی از محصولات دیگر رونمایی کند. اکنون کاربران باید کمی بیشتر منتظر بمانند. تا آن زمان، نشت‌ها همچنان ظاهر می‌شوند. آخرین قطعه جزئیاتی در مورد دوربین، رم، فضای ذخیره‌سازی و حتی رنگ‌آمیزی رنگ برای Xiaomi 13 ارائه می‌دهد.

سخت افزار سری 13 شیائومی

به گفته ایشان آگاروال، نویسنده مشهور، شیائومی 13 و 13 پرو تا 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهند داشت. برای دقیق‌تر، این گوشی‌ها در نسخه‌های 8 گیگابایتی/128 گیگابایتی، 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی، 12 گیگابایتی/256 گیگابایتی و 12 گیگابایتی/512 گیگابایتی عرضه خواهند شد. گزینه سطح ورودی تنها گزینه‌ای است که با حافظه UFS 3.1 عرضه می‌شود. بقیه استاندارد سریع‌تر UFS 4.0 را دریافت خواهند کرد - یکی از گرایش‌های پرچم‌داران 2023. جدای از آن، همه گوشی‌ها با استاندارد رم سریع‌تر LPDDR5X کار خواهند کرد. این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود.

رنگ های شیائومی ۱۳

گزینه‌های رنگ

علاوه بر این، سری 13 شیائومی حداقل در چهار رنگ عرضه و یک نسخه محدود عرضه خواهد شد. شایان‌ذکر است که هر یک از این رنگ‌ها خاص هستند و حرکتی بزرگ از سطح شیب براق نسل‌های قبلی انجام می‌دهند. Distant Mountain Blue پوششی چرمی به ارمغان می‌آورد. سبز وحشی به شیشه می‌چسبد. گزینه‌های رنگی مشکی سرامیکی و سفید سرامیکی نیز وجود دارد. رندرهای گمانه‌زنی شیائومی 13 پرو یک گوشی زیبا را نشان می‌دهد.

شیائومی ۱۳ پرو در پایگاه داده BIS و SIRIM

طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط Mukul Sharma، شیائومی ۱۳ پرو در پایگاه داده BIS و SIRIM دیده شده است. طبق تصاویر منتشر شده از حضور این گوشی در این دو پایگاه داده، Xiaomi 13 Pro دارای شماره مدل 2210132G است.

گواهی SIRIM، نام شیائومی ۱۳ پرو را تأیید می‌کند و از این رو با توجه به انتشار این دو گواهی، می‌توانیم به عرضه نزدیک گوشی شیائومی ۱۳ پرو در مالزی و هند امیدوار باشیم.

تصاویر منتشر شده از این دو گواهینامه، صرفاً نام این محصول را مشخص می‌کند و اطلاعات دیگری درباره Xiaomi 13 Pro را فاش نمی‌کند. اما با توجه به اطلاعات منتشر شده و شایعات می‌توانیم مشخصات حدودی این گوشی را حدس بزنیم که در بالا این مشخصات را بررسی کردیم.

شیائومی ۱۳ پرو

این مطلب در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱، ساعت 13:26 دقیقه با اضافه کردن بخش “شیائومی ۱۳ پرو در پایگاه داده BIS و SIRIM”، به روز شد.

درحالی‌که شیائومی عرضه سری Xiaomi 13 را به تعویق انداخت، جزئیات جدید در مورد Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro همچنان به‌صورت آنلاین منتشر می‌شود. با توجه به تاریخ عرضه جدیدی که در اواخر این هفته شایعه شده است، ظاهراً شیائومی 13 کوچک‌ترین صفحه نمایشگر را در بین هر تلفن هوشمند فعلی ازجمله شیائومی 13 پرو ارائه می‌دهد.

ممکن است شیائومی عرضه هفته گذشته سری 13 شیائومی را به تعویق انداخته باشد، اما این شرکت همچنان به انتشار اطلاعات در مورد گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بعدی خود در چین ادامه می‌دهد. همان‌طور که تصاویر زیر نشان می‌دهد، شیائومی اکنون به نمایش نمایشگرهای شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو روی آورده است.

همان‌طور که تصویر نشان می‌دهد، شیائومی 13 دارای صفحه‌نمایش تخت با حداقل حاشیه است. طبق گفته UniverseIce@، شیائومی 13 باریک‌ترین چانه تاکنون را دارد، چه قاب، چه قاب و فریم میانی. اگر این‌طور باشد، این به شیائومی 13 برتری نسبت به شیائومی 13 پرو که صفحه‌نمایش منحنی دارد، می‌دهد.

شیائومی ۱۳ پرو

به نظر می‌رسد شیائومی 13 برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن، حاشیه بالایی ضخیم‌تر از قاب پایینی دارد. علاوه بر این، شیائومی اکنون تأیید کرده است که شیائومی 13 به Samsung E6 متکی است، یک صفحه‌نمایش AMOLED که در سناریوهای خاص دارای خروجی 1080p، 120 هرتز و حداکثر 1900 نیت است. در مقایسه، انتظار می‌رود شیائومی 13 پرو دارای صفحه‌نمایش AMOLED 1440p و 120 هرتز باشد.

این شرکت اکنون هر دو مدل سری 13 شیائومی را به پلتفرم تجارت الکترونیک Tmall خود نیز اضافه کرده است، احتمالاً در آماده‌سازی برای راه‌اندازی این۲ گوشی است . اگرچه شیائومی هنوز تاریخ عرضه اصلاح شده‌ای را تأیید نکرده است، اما شایعاتی مبنی بر برنامه‌ریزی مجدد ۷ دسامبر یا ۸ دسامبر وجود دارد. طبق گفته Pricebaba، هر دو مدل در چهار پیکربندی حافظه زیر در دسترس خواهند بود:

  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه فلش UFS 3.1
  • 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه فلش UFS 4.0
  • 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه فلش UFS 4.0
  • 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه فلش UFS 4.0

خبر مرتبط: مشخصات دوربین شیائومی 13 اولترا