ایلان ماسک امنیت واتساپ را زیر سوال برده و به کاربران این پلتفرم در مورد ناامن بودن اطلاعات و حریم خصوصی‌شان هشدار داده است.

ایلان ماسک میلیاردر حوزه فناوری که با توئیت اخیر خود درمورد امنیت واتساپ و راه‌های حفظ حریم خصوصی هشدار داده بود عامل جنجال دربین کاربران شد. ماسک ادعا کرد که واتساپ هرشب از داده‌های کاربران خود خروجی می‌گیرد که این ادعا باور عمومی مبنی بر امنیت واتساپ را زیر سوال می‌برد.

همچنین توئیت ایلان ماسک در مورد ناامن بودن واتساپ، عامل به‌وجود آمدن بحث‌های داغ در حوزه رمزارزها هم شد که به طور مشخص دو عکس‌العمل را برانگیخت. گروهی از کاربران به دفاع از این توئیت ماسک پرداخته و گروهی دیگر از جمله اینفلوئنسرهای مشهور در حیطه رمزارزهای دیجیتال صحت و سقم این ادعا را کلا زیر سوال برده‌اند. از جمله افرادی که به مخالفت با ماسک پرداخته‌اند گابور گورباکس، مشاور استراتژیک تتر و وان اک است که با ابراز تردید دراین مورد، رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها در پلتفرم واتساپ را خاطرنشان کرد. همچنین کارمک، کارآفرین مشهور، یکی دیگر از افرادی است که به مقابله با این ادعای ماسک پرداخته و از او درخواست مدارک مستدل و شواهد کافی کرده است.  

whatsapp

اما با این حال ویدئویی که توسط مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس منتشر شده نشان می‌دهد که ظاهرا واتساپ میکروفون‌ کاربران را در شب فعال می‌کند و احتمالا اطلاعات و داده‌هایی که رمزگذاری می‌شوند را به سرورهای شرکت خود منتقل می‌کند که این مساله باعث افزایش حساسیت و هشدارها شده است. خصوصا اینکه درحال حاضر شرکت متا که درواقع شرکت اصلی و مادر واتساپ به‌شمار می‌آيد با انتقاداتی پیرامون عدم رعایت حریم خصوصی داده‌های کاربران مواجه شده است.

گفتنی است که هشدار ماسک در مورد امنیت واتساپ بخشی از انتقادات بزرگتر به رفتارهای سوء غول‌های فناوری در قبال حفظ حریم خصوصی افراد است. او اوایل هفته درمورد «Recall» هوش مصنوعی مایکروسافت، هشدار داد که در آپدیت جدیدش اقدام به گرفتن اسکرین شات از فعالیت‌های کاربران می‌کند و این ماجرا را به سناریوهای دیستوپیایی نسبت داد. بااین وجود افراد دیگری نیز در انتقاد نسبت به اهمال‌کاری غول‌های فناوری با ماسک همسو هستند که یکی از آنها دیوید شوآرتز بنیان‌گذار رمزارز اتریوم است.

اخبار مرتبط: برای امنیت حساب بانکی خود این پیام‌ها را از واتساپ پاک کنید!