سامسونگ به‌تازگی ویژگی جدیدی را در سری گلکسی اس ۲۱ معرفی کرده است که علاقه‌مندان به عکاسی را هیجان زده می‌کند. این شرکت سرانجام پشتیبانی از عکاسی نجومی گلکسی S21، S21+ و S21 Ultra را از طریق برنامهExpert RAW خود که اولین بار در سری گلکسی اس ۲۲ معرفی شد، فعال کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند عکس‌های زیبا با نور و شفافیت بالا از ستارگان و صور فلکی بگیرند. حتی امکان مکان‌یابی و نمایش اسم صورهای فلکی از طریق اپلیکیشن قابل مشاهده است.

انتظار می‌رفت حالت عکاسی نجومی در سری گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۰ با به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 5.1 تحقق یابد، اما اینگونه نشد. با این حال، با آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Expert RAW، کاربران گلکسی اس ۲۱ که به‌روزرسانی آوریل ۲۰۲۳ را دریافت کرده‌اند، اکنون می‌توانند از این ویژگی برخوردار شوند. این قابلیت جدید قرار است در آینده نزدیک در سایر پرچمداران سامسونگ از جمله سری گلکسی اس ۲۰ و دستگاه‌های گلکسی زد فولد فعال شود.

حالت Astrophoto در برنامه Expert RAW گوشی سامسونگ

برای استفاده از این ویژگی، دارندگان گلکسی اس ۲۱ باید آخرین نسخه Expert RAW را از فروشگاه انحصاری گلکسی دانلود کنند و مطمئن شوند که گوشی آن‌ها آخرین به‌روزرسانی آوریل ۲۰۲۳ را دریافت کرده است. البته توجه به این نکته مهم است که کیفیت عکس‌های نجومی تا حد زیادی به شفافیت آسمان در منطقه کاربر بستگی دارد. این بدان معناست که کسانی که در شهرهای صنعتی زندگی می‌کنند ممکن است نتایج خوبی نگیرند.

زمان عرضه گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵

علاوه بر اخبار هیجان انگیز در مورد ویژگی عکاسی نجومی در سری گلکسی S21، شایعاتی نیز در مورد برنامه‌های سامسونگ برای عرضه زود هنگام گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 به گوش می‌رسد. به گفته منابع خبری، این شرکت ممکن است در اوایل تیر ماه از این دستگاه‌ها رونمایی کند.

علاوه بر این، رندرهای CAD از Galaxy Z Flip 5 و Fold 5 به صورت آنلاین ظاهر شده اند. Flip 5 یک طراحی صفحه‌نمایش پوشه‌ای شکل خواهد داشت که آن را منحصر به‌فرد می‌کند. از طرف دیگر Fold 5 دارای طراحی لولای قطره‌ای خواهد بود که باعث می‌شود گوشی در حالت بسته شکافی نداشته باشد.

اخبار مرتبط: به‌روزرسانی جدید دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا