گوشی‌های تاشو سامسونگ به دلیل طراحی منحصر به فرد و ویژگی‌های خود طی سالیان گذشته با محبوبیت بسیار زیادی روبرو شده‌اند. به نقل از روزنامه Financial Times، در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۴ میلیون گوشی تاشو عرضه شده که سامسونگ بیشترین سهم را در این بازار دارد. سال گذشته سامسونگ موفق شد به برند برتر تبدیل شود و انتظار می‌رود موفقیت این شرکت با معرفی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ در سال جازی نیز تکرار شود.  

سامسونگ به طور رسمی برنامه‌های خود را برای عرضه نسل جدیدگوشی‌های تاشو اعلام نکرده است. اما شایعات حاکی از آن است که این شرکت می‌خواهد گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ را یک ماه زودتر روانه بازار کند تا از رقابت با پیکسل فولد گوگل جا نماند.

افشاگر توییتری به نام Revegnus می‌گوید تولید لولاهای گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ اواسط خرداد ماه وارد مرحله تولید انبوه می‌شوند. در حالی که سامسونگ معمولا اوایل تیر ماه تولید لولا‌ی گوشی‌های تاشو خود را آغاز می‌کرد. از این رو Revegnus ادعا می‌کند که معرفی گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ را یک ماه زودتر انجام شود.

طراحی سامسونگ گلکسی Z Flip 5 و Fold 5

مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵

مشخصات فنی این دو گوشی پرچمدار بارها به بیرون درز کرده است. گلکسی زد فولد ۵ دارای طراحی جدید «لولای قطره‌ای» با ساختار IPX8 است. هر دو گوشی دارای اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1.1 هستند. علاوه بر این انتظار داریم تا سامسونگ از یک تراشه اسنپدراگون سفارشی کوالکام در این دو دستگاه استفاده کند.

ماژول دوربین سه‌گانه گلکسی زد فولد ۵ شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی می‌شود. از طرف دیگر ماژول دوربین گلکسی زد فلیپ ۵ دوگانه بوده که با سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید عرضه خواهد شد.

همچنین این افشاگر عنوان کرد گلکسی زد فولد ۵ در سه نسخه ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی در دسترس کاربران خواهد بود. گلکسی زد فلیپ ۵ نیز در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و در رنگ‌های بژ، خاکستری، سبز روشن و صورتی روشن وارد بازار خواهد شد. از طرف دیگر گلکسی زد فولد ۵ احتمالا در رنگ‌های بژ، مشکی و آبی روشن عرضه شود.

اخبار مرتبط: ویدیو طراحی گلکسی زد فولد ۵ منتشر شد + ویدیو