ویژگی آرشیو استاتوس در نسخه بتا واتس‌اپ اندروید معرفی شده که امکان انتشار مجدد وضعیت‌های قبلی را می‌دهد. در این خبر به بررسی این قابلیت جدید پرداخته‌ایم.

واتس‌اپ در حال معرفی ویژگی جدیدی به نام «آرشیو استاتوس» به عنوان یک ابزار تجاری جدید است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد وضعیت قبلی خود را دوباره با مشتریان به اشتراک بگذارند. این ویژگی در حال حاضر برای نسخه بتا اندروید WhatsApp Business ارائه شده و در هفته‌های آینده برای کاربران بیشتری در دسترس خواهد بود.

با وجود اینکه وب‌سایت رسمی واتس‌اپ بتا پیش از این اعلام کرده بود نقشه اصلی آن‌ها طراحی ظاهری مجدد برنامه بوده، با این حال واتس‌اپ همچنان به کار بر روی بهبود ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن ادامه می‌دهد. پس از معرفی قابلیت‌های جدید در تب تماس‌ها با نصب واتس‌اپ بتا اندروید ۲.۲۳.۱۰.۴، واتس‌اپ اکنون بر روی بهبود نوار وضعیت تمرکز کرده است. در حال حاضر برخی کسب‌وکارها می‌توانند از ویژگی جدیدی به نام آرشیو استاتوس استفاده کنند که پس از نصب آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا برای اندروید از فروشگاه Google Play در دسترس است.

ویژگی بایگانی وضعیت Whatsapp

همانطور که در این اسکرین شات مشاهده می کنید، اگر این ویژگی برای حساب واتس اپ شما فعال باشد، از طریق یک پیام موجود در تب استاتوس به شما اطلاع داده می‌شود. وقتی این ویژگی فعال باشد، به‌روزرسانی‌های وضعیت شما پس از ۲۴ ساعت در دستگاه بایگانی می‌شود. علاوه بر این، شما می‌توانید تنظیمات آرشیو خود را مدیریت کنید و آن را مستقیماً از منوی موجود در تب استاتوس مشاهده کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات آرشیو شما همیشه خصوصی است و بدون انتشار مجدد آن، دیگران قابلیت مشاهده وضعیت قبلی را نخواهند داشت.

به نظر می‌رسد این ویژگی برای مشاغل بسیار مفید خواهد بود زیرا آن‌ها می‌توانند دوباره استاتوس قبلی را با مشتریان خود به اشتراک بگذارند. نکته حائز اهمیت این است که وضعیت‌ها فقط تا ۳۰ روز در دستگاه نگهداری می‌شوند و پس از آن به صورت خودکار پاک می‌شوند. این ویژگی برای برخی از آزمایش‌کنندگان بتا که آخرین نسخه بتایWhatsApp Business را از فروشگاه Google Play نصب می‌کنند در دسترس است و در هفته‌های آینده برای افراد بیشتری نیز عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: