بااعلام اپل تاریخ برگزاری کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان (WWDC 2024) قرار است ۲۱ تا ۲۵ خرداد ماه باشد و در آن از iOS 18 رونمایی شود، البته رویداد اصلی ۲۱ خرداد است و پس از آن کنفرانس‌های مخصوص توسعه‌دهندگان برگزار می‌شود.

شرکت اپل هرساله در کفنرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) از جدیدترین دستاوردهای نرم‌افزاری خود رونمایی می‌کند. سال گذشته اپل در این مراسم از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد و پس از آن این هدست ۱۳ بهمن ماه راهی بازار شد. بااین حال ویژن پرو اولین هدست اپل بود و پیش از آن هرسال جدیدترین نسخه iOS معرفی و قابلیت‌های تازه آن به‌نمایش گذاشته می‌شد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که تاریخ مراسم WWDC 2024 امسال را نشان می‌دهد.

بااعلام اپل، مراسم WWDC 2024 قرار است از ۱۰ تا ۱۴ ژوئن مصادف با ۲۱ تا ۲۵ خرداد ماه برگزار شود. این مراسم به‌صورت مجازی و آنلاین پخش شده و فقط عده کمی می‌توانند به‌صورت حضوری از آن بهره‌مند شوند. اگرچه رویداد اصلی به‌صورت مجازی پخش می‌شود، یک رویداد ویژه هم در اپل پارک برای عده محدودی در روز ابتدایی برگزار می‌شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند برای کسب جایگاه از‌طریق وب‌سایت و برنامه «توسعه‌دهندگان اپل» برای شرکت در این برنامه شانس خود را امتحان کنند.

البته مراسم اصلی در روز ابتدایی خواهد بود و طی ۳ روز بعدی، توسعه‌دهندگان می‌توانند در جلسات ویدیویی با مهندسان و طراحان اپل گفتگو کنند و فرصت بسیار خوبی برای آنها محسوب می‌شود. همچنین توسعه‌دهندگان معمولا در این مراسم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و فرصت خوبی براب رد و بدل کردن اطلااعت برای آنها محسوب می‌شود. البته درکنار رونمایی از iOS 18 احتمالا شرکت اپل جدیدترین ویژگی‌های نسل بعدی iPadOS، macOS، watchOS، tvOS و visionOS را به‌نمایش خواهد گذاشت. بااین حال در این مراسم خبری از آیفون یا اپل واچ جدید نیست و همان‌طور که اشاره شد اپل روی دستاوردهای نرم‌افزاری تمرکز خواهد داشت.

علاوه‌بر توسعه‌دهندگان که می‌توانند شانس خود را برای شرکت در کنفرانس جهانی امتحان کنند، اپل برای توسعه‌دهندگان کوچک و کم سن و سال هم اهمیت داده است. یکی از این موارد چالش دانشجویی است که ۵۰ نفر برتر در این مسابقات می‌توانند تا ۳ روز از اپل پارک دیدن کنند. این مسابقات پیش از این برگزار شد و برندگان آن فردا مشخص می‌شوند.

اخبار مرتبط: