نسخه جدیدی از قلم اپل با هدست ویژن پرو سازگار است و می‌تواند راه جدیدی برای نوشتن و ترسیم در محیط واقعیت ترکیبی ارائه دهد.

طبق گزارشی از MacRumors به نقل از یک منبع ناشناس، نسخه به‌روز شده قلم آیپد از visionOS 2.0 پشتیبانی می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل به‌صورت داخلی یک قلم جدید با پشتیبانی از visionOS را آزمایش کرده است. بر اساس این گزارش، برنامه‌هایی مانند Freeform و Pixelmator می‌توانند نخستین برنامه‌های سازگار قلم اپل با ویژن پرو باشند.

این گزارش به برخی از احتمالات جالب اشاره می‌کند؛ البته جزییات خاصی در مورد این پروژه مشخص نیست، اما یک احتمال این است که کاربران بتوانند با قلم اپل روی میز یا سطح صاف دیگری نقاشی کنند و این نقاشی در برنامه open visionOS ظاهر شود. این اساساً محیط اطراف فرد را به یک بوم نقاشی غول پیکر تبدیل می‌کند که با حساسیت به فشار کار می‌کند.

قلم اپل با ویژن پرو

با توجه به اینکه انتظار می‌رود اپل ظرف چند هفته نسخه‌های جدید آی‌پد پرو را عرضه کند، ممکن است یک اپل پنسل ارتقا یافته در راه باشد. واضح است که در حال حاضر مشخص نیست آیا این همان چیزی است که شایعاتی درباره آن منتشر شده است و اپل آن را با visionOS آزمایش می‌کند یا خیر. اپل احتمالاً visionOS 2.0 را در WWDC در خردادماه معرفی خواهد کرد و احتمالا همراه با آیفون‌های جدید اواخر تابستان راهی بازار خواهد شد.

البته این احتمال نیز وجود دارد که اپل قبل از آن نرم‌افزار فعلی را ارتقا دهد، اما هر گونه پیشرفت عمده احتمالاً برای نسخه جدید متوقف می‌شود. اپل هنوز هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را در خارج از ایالات متحده به‌شکل رسمی عرضه نکرده است، اما این شرکت قبلاً قول داده بود تا پایان سال 2024 این دستگاه را در سراسر دنیا عرضه می‌کند.