یکی از معاونان اپل اعلام کرد اهداف محیط زیستی Apple 2030 باعث افزایش قیمت محصولات نخواهد شد و بدون افزایش قیمت، اپل وعده‌هایش را محقق خواهد کرد.

شهریور ماه اپل از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد، اما یکی از مسائلی که در این رویداد وجود داشت و بازتاب زیادی در رسانه‌ها پیدا نکرد، اهداف محیط زیستی اپل بود. اپل در این رویداد کمپین Apple 2030 را آغاز کرد و می‌خواهد تاثیر کربنی روی محیط زیست را تا سال ۲۰۳۰ به‌صورت کامل حذف کند. این مسئله می‌تواند باعث افزایش قیمت جهت استانداردسازی خط تولید شود، اما اپل وعده داده تا درکنار حفظ اهداف محیط زیستی، قیمت‌ها را ثابت نگه دارد.

درحقیقت هفته گذشته کنفرانس NEXT رویترز برگزار شد که در آن معاون محیط‌زیست، سیاست و سرویس اجتماعی اپل، لیزا جکسون اعلام کرد اپل برای جبران هزینه‌های طرح محیط زیستی، قیمت محصولات را افزایش نمی‌دهد. او در ادامه گفت که تیم کوک تاکید زیادی روی روش اجرای این طرح داشته و درصدد است این کار باید به‌گونه‌ای انجام شود تا مردم فکر نکنند چون اپل زیرذره‌‌بین است هدف تبلیغاتی دارد، بلکه قصد دارد از انرژی پاک استفاده کند و از مواد اولیه بازیافتی بهره ببرد.

قیمت محصولات اپل

علاوه‌بر آن، جکسون گفت که اپل در مسیر بازیافت مواد کمیاب علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، با شرکت‌های کوچک نیز همکاری می‌کند تا به رشد آنها هم کمک کرده باشد. تاکنون اپل از سری اپل واچ ۹ به‌عنوان اولین دستگاهی که کاملا شرایط محیط زیستی را رعایت کرده کنار معرفی آیفون ۱۵ رونمایی کرد. همچنین ۲ نسخه دیگر اپل واچ SE 2 و اپل واچ اولترا ۲ هم شرایط مشابهی دارند، البته این مسئله فقط شامل برخی نسخه‌ها با بند‌ها و کیس مخصوص است.

نظر شما چیست؟ آیا اپل می‌تواند بدون افزایش قیمت این طرح را انجام دهد یا در نهایت مجبور به افزایش قیمت محصولات خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: