اپل در حال آماده‌سازی شرایط برای معرفی نسل بعدی دستگاه‌های خود است و حالا جزئیاتی در مورد بدنه آیفون SE جدید منتشر شده است.

زمان زیادی تا معرفی نسل جدید آیفون‌های ارزان قیمت اپل باقی نمانده و گزارشات زیادی در مورد این دستگاه منتشر شده که تا‌حدودی برنامه‌های اپل را به ما نشان می‌دهد. موضوعی که به‌صورت قطعی مشخص شده این است که نسل بعدی آیفون اس ای قرار است تفاوت‌های زیادی در بخش طراحی و ویژگی‌ها با نسل فعلی خود داشته باشد.

افشاگری‌های قبلی نشان دادند که نسل چهارم آیفون اس ای قرار است از بدنه تغییر یافته آیفون ۱۴ استفاده کند که نشان می‌دهد اپل قصد دارد طراحی قدیمی خود را بالاخره کنار بگذارد و برای این دستگاه از یک طراحی مدرن استفاده کند. یکی از تفاوت‌های این دو دستگاه در قاب پشتی آن‌ها مشخص می‌شود زیرا آیفون ۱۴ از دو دوربین در ماژول خود برخوردار است اما مدل اس ای تنها به یک دوربین مجهز می‌شود.

ظرفیت باتری سری آیفون ۱۵

اما این تغییر در مقایسه با پیشرفت‌های دیگر دستگاه از اهمیت خاصی برخوردار نیست. استفاده از بدنه آیفون ۱۴ به اپل اجازه می‌دهد تا بالاخره طراحی 10 ساله خود را کنار بگذارد و امکانات بیشتری را به دستگاه ارزان‌قیمت خود اضافه کند. در میان مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده با بدنه جدید می‌توان به صفحه نمایش اولد و استفاده از سنسور‌های فیس‌آیدی اشاره کرد.

این موضوع به‌معنای آن است که دیگر زمان خداحافظی با حسگر اثر‌انگشت در دستگاه‌های اپل رسیده و دکمه هوم آیفون به پایان کار خود رسیده است. استفاده از فریم آیفون ۱۴ در بدنه آیفون SE جدید به معنای آن است که این دستگاه از حاشیه‌های تخت در فریم خود بهره خواهد برد و طراحی آن به مدل‌های فعلی آیفون شبیه می‌شود.

نکته جالب ارتقا سنسور دوربین دستگاه به 48 مگاپیکسل است که کیفیت دوربین را به شکل چشمگیری ارتقا می‌دهد. به دلیل حذف سنسور دوربین دوم از این دستگاه، وزن آن قرار است 6 گرم کاهش پیدا کند که وزن کلی دستگاه را به 165 گرم می‌رساند.

مطالب مرتبط: آیفون ۱۵ پرو مکس در تست سقوط از ارتفاع نابود شد؛ دوام بیشتر گوشی‌های تاشو سامسونگ و گوگل [تماشا کنید]