گزارش‌ها نشان می‌دهد سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۵ پرو قابلیت فیلم‌برداری سه‌بعدی را دارند که تنها با عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو می‌توان آن‌ها را تماشا کرد، اما برای عرضه آن باید تا فوریه سال 2024 میلادی صبور بود.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، اواسط شهریورماه سال‌جاری، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی تحت‌عنوان Wonderlust از سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۵ به‌همراه ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ اولترا نسل دوم و اپل‌واچ سری ۹ رونمایی کرد که قابلیت‌های سخت‌افزاری و زبان طراحی نسبتا جدید آن‌ها با استقبال میلیون‌ها هوادار اپل در سراسر جهان روبه‌رو شد. طبق مشخصات فنی، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از سیستم دوربین پیشرفته برخوردار هستند که آن‌ها از برداران کوچک‌تر متمایز می‌کند؛ همچنین، رقبای اصلی یعنی سری شیائومی 14 و سری گلکسی S24 از برخی ویژگی‌های دوربین اپل بی‌بهره هستند که در ادامه به‌جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

براساس اعلام رسمی اپل در مراسم WWDC 2023، عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را به کاربران می‌دهد که برای اولین‌بار در دنیای تکنولوژی رونمایی می‌شود و تقریبا تمام کمپانی‌های فعال دراین حوزه توانایی تولید آن را ندارند؛ البته برخی سازندگان مانند متا، گوگل و سامسونگ در تلاش هستند محصولی مشابه با قیمتی بسیار ارزان‌تر تولید کنند تا بتوانند بازار عینک هوشمند با تکنولوژی واقعیت ترکیبی را از چنگ غول ساکن کوپرتنیو در بیاورند، اما بدون‌شک قابلیت‌ها و ویژگی‌های Vision Pro در جای دیگر یافت نمی‌شود.

با عینک ویژن پرومشخصات

یک فعال حوزه تکنولوژی به‌نام Raymond Wong در شبکه اجتماعی توییتر X با انتشار پستی اعلام کرد کاربرانی که از گوشی‌های نسل جدید آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس برخوردار هستند و آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.2 را دانلود و نصب کرده‌اند به‌راحتی می‌توانند با فعال‌سازی گزینه فیلم‌برداری سه‌بعدی یا Spatial Video دربخش تنظیمات دوربین اقدام به‌ثبت لحظات زیبا درکنار خانواده‌شان کنند. البته باید بگوییم، این ویدئو درحالت عادی به‌‌صورت استاندارد دیده می‌شوند، اما زمانی‌که از عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو استفاده می‌کنید تفاوت‌ها ظاهر خواهند شد؛ برای فعال‌سازی این قابلیت از روش زیر استفاده کنید:

  • Setting > Camera > Formats > Spatial Video for Apple Vision Pro

باتوجه‌به نکاتی تاکنون خاطرنشان کردیم، باید متوجه شده باشید که فیلم‌برداری سه‌بعدی در آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس زمانی کاربردی خواهد بود که شما توان خرید یک عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو با قیمت پایه 3499 دلار را داشته باشید؛ به‌عبارتی قیمت ریالی این دستگاه بااحتساب سود گمرگی به ۲۰۰ میلیون یا فراتر ازآن می‌رسد. فعال توییتری، Raymond Wong اظهار کرد فرصتی داشته تا بتواند ویدئوهای سه‌بعدی آیفون ۱۵ پرو مکس را با عینک ویژن پرو تماشا کند. سپس، از تجربیاتش درخصوص نحوه فیلم‌برداری با سه‌بعدی می‌گوید که فوق‌العاده جالب هستند؛ اگر قصد خواندن مطلب را به‌صورت کامل دارید، می‌توانید با کلیک روی این لینک وارد صفحه وب‌سایت Inverse شوید.

پشتیبانی سری آیفون 15 پرو از فیلم‌برداری سه‌بعدی

کمپانی اپل سبد محصولات قدرت‌مند و متنوعی دارد، اما عینک هوشمند Vision Pro به‌عنوان آخرین و پیشرفته‌ترین دستگاه می‌تواند تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران رقم بزند. به‌عنوان‌مثال، این عینک هوشمند از ترکیب الگوریتم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیچیده می‌توان دنیای واقعی را ضبط و پردازش کند؛ درحال‌حاضر، غول کوپرتینو تاریخی دقیقی برای عرضه آن در بازار ایالات متحده آمریکا و بازار جهانی اعلام نکرده، اما افشاگری‌ها نشان می‌دهد زنجیره‌تامین با تمام ظرفیت کار می‌کند تا بتواند تولید ویژن پرو را برای فوریه 2024 تضمین و پشتیبانی کند.

اخبار مرتبط: