گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد برای بهبود کیفیت و رزولوشن زوم تصاویر از سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی به‌همراه سنسور بهبودیافته تتراپریسم با قابلیت زوم ۱۰ برابری برای سری آیفون ۱۷ پرو استفاده کند.

اواخر هفته گذشته، اخباری مبنی‌بر برنامه‌های اپل برای بهبود سنسور تله‌فوتو تتراپریسم به زوم ۱۰ برابری در سری آیفون ۱۷ پرو منتشر شد که نشان می‌دهد سازنده آمریکایی قصد دارد با سرعت بیشتری قابلیت‌های کاربردی و موردعلاقه کاربران را بهبود بخشد. همچنین، یک تحلیلگر برجسته و نامدار حوزه فناوری اظهار کرد آيفون ۱۷ پرو و آيفون ۱۷ پرو مکس از سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با رزولوشن بالاتر استفاده کند تا بتواند تعامل عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو را با گوشی‌های هوشمند آیفون افزایش دهد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

تحلیلگر معروف حوزه فناوری، جف پو، با انتشار مقاله‌ای اظهار کرد غول فناوری کوپرتینو قصد دارد بهینه‌سازی‌های زیادی دربخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمندش ایجاد کند تا بتواند محصولاتی بی‌رقیب را پس‌از پیدایش فناوری هوش مصنوعی در بازار جهانی عرضه کند. این تحلیلگر اشاره کرد اپل برای تامین سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با کمپانی Largan همکاری می‌کند که درگذشته مسئولیت توسعه سنسورهای تله‌فوتو اپل را به‌‌عهده داشت و در آخرین همکاری سنسور تتراپریسم با قابلیت زوم ۵ برابری به‌همراه LG Innotek برای اپل توسعه داد.

عینک هوشمندگ ویژن پرو

علاوه‌براین، افزایش رزولوشن و مگاپیکسل آيفون ۱۷ پرو و آيفون ۱۷ پرو مکس به کاربران اجازه می‌دهد هنگام استفاده از عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو محتوای بهتر و دقیق‌تری را با استفاده از سنسور تله‌فوتو مشاهده کنند. با‌این‌حال، تمام گفته‌های ما برپایه گمانه‌زنی‌ها کارشناسان و تحلیلگران حوزه فناوری است و معلوم نیست به‌این‌زودی‌ها به‌تحقق بپیوندد. ازسوی‌دیگر، شواهد بیشتر مرتبط با تعامل ویژن و گوشی‌های آیفون نشان می‌دهد اپل قصد دارد از تراشه‌های Wi-Fi 7 برای آيفون ۱۷ پرو و آيفون ۱۷ پرو مکس استفاده کند که انحصار را از کمپانی Broadcom می‌گیرد.

شایعات تایید می‌کند وای‌فای نسل هفتم سرعت اینترنت و پایداری ارتباط را بین دستگاه‌ها درمقایسه‌با وای‌فای نسل 6 و وای‌فای 6E بیشتر می‌کند که مناسب استانداردهای اپل برای یکپارچه‌سازی آيفون ۱۷ پرو و پرو مکس با عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو است. همچنین، تحلیلگر چینی معروف، مینگ‌-چی کو اشاره کرد آیفون ۱۶ پرو و آيفون ۱۶ پرو از سنسورهای تله‌فوتو تتراپریسم بهبودیافته بهره‌مند می‌شوند، اما مشخصات سخت‌افزاری کاملی را درباره آن به‌اشتراک نگذاشت؛ بنابراین، احتمالا سری آيفون ۱۷ پرو اولین دستگاه‌هایی باشند که سیستم دوربین پیشرفته‌ای را ارائه خواهند داد.

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، اپل روی توسعه سنسور تله‌فوتو تتراپریسم با قابلیت زوم ۱۰ برابری فعالیت می‌کند، اما هنوز اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد و نمی‌دانیم غول فناوری کوپرتینو چه‌زمانی قصد معرفی آن را دارد؛ برخی براین‌باورند، اپل هم‌زمان با سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی از آن استفاده خواهد کرد تا سیستم دوربین سری آيفون ۱۷ پرو جهش قابل‌توجهی درمقایسه‌با سا‌ل‌های قبل داشته باشد. همچنین، اپل برای گسترش و پیش‌برد اهدافش، کمپانی LG Innotek را از زنجیره تامین‌کنندگان خارج کرده و قصد دارد ICT از زیربرندهای Luxshare را جایگزین آن کند. به‌نظر می‌رسد با چنین ارتقا سخت‌افزاری اپل به‌دنبال پیشرفت دنیای گوشی‌های هوشمند و عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو است تا بتواند سطح جدیدی از تکنولوژی را دراختیار کاربران بگذارد.

اخبار مرتبط: