سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، فردا کمپانی گوگل نسخه پایدار سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را برای سری گوشی‌های پیکسل منتشر می‌کند.

همان‌طورکه می‌دانید، فردا روز بزرگی برای گوگل محسوب می‌شود، چراکه این کمپانی قصد دارد سری جدید پرچمدارانش را تحت‌عنوان پیکسل ۸ به‌همراه ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ و پیکسل بادز را معرفی کند. اما درکنار این محصولات بزرگ، شاهد رونمایی نسخه پایدار سیستم‌عامل اندروید ۱۴ خواهیم بود که مدت‌زمان طولانی را برای استفاده از آن صبر کردیم. انتشار این نسخه باید قبل از شروع ماه اکتبر انجام می‌شد، اما به‌دلیل برخی مسائل فنی، گوگل تصمیم گرفت چند هفته‌ای عرضه این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را به‌تعویق بیاندازد.

براساس گزارشی از اپراتور کانادایی Telus، گوگل قصد دارد نسخه پایدار سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را برای تمام گوشی‌های پیکسل سازگار منتشر کند که می‌تواند خبر بسیار خوبی برای کاربران دستگاه‌های هوشمند پیکسل باشد. متاسفانه، این اطلاعات پس از گذشت دقایقی از پلتفرم Telus حذف شدند، اما همین موضوع نشان می‌دهد که معرفی نسخه پایدار اندروید ۱۴ برای فردا در مراسم Made by Google حتمی خواهد بود. البته اخبار مربوط به این سیستم‌عامل برای کاربران شگفتی‌ساز نیست، چراکه طی ماه‌های اخیر بیشتر کاربران با ویژگی‌های آن در نسخه بتا آشنا شدند.

انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۴

آخرین اخبار نشان می‌دهد کاربرانی که موفق به‌دریافت نسخه بتا اندروید ۱۴ به‌دلیل منطقه جغرافیایی زندگی‌شان نشدند، پس از معرفی نسخه پایدار این سیستم‌عامل در رویداد Made by Google می‌توانند به‌صورت موقت به نسخه بتا دسترسی پیدا کنند تا غول فناوری آمریکایی نسخه نهایی را برای گوشی‌های اندرویدی سامسونگ و شیائومی یا ساسر کمپانی‌های دیگر منتشر کند. طبق فهرست گوگل، تمام گوشی‌های پکسل 4a تا 7a واجد شرایط به‌روزرسانی نرم‌افزاری هستند و سری پیکسل ۸ نیز به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۴ عرضه خواهد شد.

درنهایت باید اعلام کنیم سیستم‌عامل اندروید ۱۴ تغییرات زیادی را درمقایسه‌با نسل فعلی به‌ارمغان نمی‌آورد، اما شاید در نسخه نهایی گوگل برخی ویژگی‌های جدیدی را اضافه کند تا وجه تمایزی بسیار زیادی از نظر دیداری، حریم خصوصی و شخصی‌سازی داشته باشد. اکنون، تنها نکته‌ای که از آن اطلاع داریم انتشار به‌روزرسانی است، بنابراین به تمام دارندگان گوشی‌های پیکسل توصیه می‌کنیم برای دریافت آن دستگاه‌هایشان را آماده کنند.

اخبار مرتبط: