هنوز چند ماه تا عرضه رسمی گوشی‌های سری پیکسل 8 گوگل باقی مانده است. اما در این فاصله تصاویر و خبرهای جالبی از این گوشی منتشر شده‌اند. یک منبع خبری سامسونگ ادعا کرده که دوربین اصلی گوشی پیکسل 8 پرو به احتمال زیاد ارتقای زیادی پیدا خواهد کرد. در این خبر آمده که پیکسل 8 پرو از سنسور ISOCELL سامسونگ، یعنی سنسور GN2 در دوربین اصلی خود استفاده می‌کند.

این سنسور 1/1.12 اینچی دارای رزولوشن خام 50 مگاپیکسل و رزولوشن 12.5 مگاپیکسل با ترکیب پیکسل‌ها بوده و از پیکسل‌هایی با اندازه 2.8 میکرومتر استفاده می‌کند. بهره‌برداری از این سنسور ارتقا قابل توجهی نسبت به سنسور 1/1.31 اینچی به کار رفته در پیکسل 7 پرو محسوب می‌شود. این روز‌ها اکثر گوشی‌های پرچمدار سراغ استفاده از سنسورهای 1 اینچی رفته‌اند و بنابراین منطقی است که گوگل هم اندازه سنسور تصویر گوشی خود را در مدل بعدی ارتقا دهد.

توییت در مورد سنسور گوگل پیکسل 8 پرو

علاوه بر ارتقای ماژول اصلی دوربین، تصاویر فاش شده از پیکسل 8 پرو نشان می‌دهند که این گوشی استفاده از نمایشگری با لبه‌های خمیده را کنار گذاشته و با یک صفحه‌نمایش کاملا تخت عرضه می‌شود. اتفاقی که علاوه بر کاهش هزینه تولید، باعث می‌شود تا گوشی راحت‌تر در دست جای بگیرد. همچنین گوشه‌های دستگاه نسبت به مدل‌های قبلی انحنای بسیار بیشتری پیدا کرده‌اند. بریدگی قرص‌مانند دوربین‌ها روی نوار قاب پشتی پیکسل 8 پرو نیز یکپارچه و بزرگ‌تر از قبل شده است.

خبر مرتبط: جزئیات طراحی سری پیکسل ۸ فاش شد