طبق روال عادی، سازندگان لوازم جانبی مدتی قبل از معرفی یک دستگاه شروع به ساخت قاب برای آن می‌کنند. این موضوع می‌تواند نزدیک بودن زمان رونمایی را به همراه جزئیات طراحی دستگاه نشان دهد. حالا به لطف تصاویر قاب‌ها، طراحی سری پیکسل 8 فاش شده که طراحی آشنایی را نشان می‌دهد.

البته بعید است که قبل از ماه اکتبر شاهد رونمایی از سری جدید گوگل پیکسل باشیم اما اطلاعات آن‌ها تقریبا به صورت کامل فاش شده است. در سال 2021، گوگل با معرفی سری پیکسل 6 طراحی دستگاه‌های خود را به کلی تغییر داد و از آن زمان، تغییر خاصی در این سری ایجاد نشده است. اما حالا تغییراتی جزئی در طراحی ایجاد شده که ممکن است تجربه کاربر را بهتر کند.

طبق اخبار منتشر شده، پیکسل 8 قرار است نسبت به گذشته کوچک‌تر شود و صفحه نمایش آن از 6.3 اینچ به 6.16 اینچ کاهش پیدا کند. همینطور پیش‌بینی شده که طراحی این دستگاه قرار است نسبت به گذشته باریک‌تر شود. حاشیه‌های صفحه نمایش هم قرار است نسبت به گذشته گرد‌تر شوند. ظاهرا ماژول دوربین هم قرار است نسبت به گذشته کمی بزرگ‌تر شود و ارتفاع آن افزایش پیدا کند.

طراحی قاب‌های گوگل پیکسل 8 و 8 پرو لو رفت

پیکسل 8 پرو هم قرار است تغییرات مشابهی را تجربه کند. البته گفته شده که در این نسخه حاشیه‌های صفحه نمایش گرد‌تر خواهد شد. اندازه صفحه نمایش همان 6.7 اینچ باقی مانده ولی به دلیل کوچکتر شدن‌ حاشیه‌ها، ممکن است اندازه دستگاه کمی کمتر شود. در این نسل گوگل بالاخره تصمیم گرفته صفحه نمایش خمیده را کنار بگذارد و از یک پنل تخت در دستگاه خود استفاده کند.

ماژول دوربین هم کمی تغییر کرده و قسمت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این بخش، یکپارچه شدن بخش دوربین است و دیگر شاهد دو قسمت برای دوربین‌ها نیستیم. در تصاویر یک حفره دیگر هم در بخش پایین فلش قرار گرفته که سخت‌افزار آن مشخص نیست.

این سری قرار است از تراشه G3 تنسور استفاده کند که برپایه معماری 3 نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود. جزئیات دیگری از طراحی سری پیکسل 8 مشخص نیست و باید منتظر افشا اطلاعات بیشتری از آن بمانیم.

اخبار مرتبط: جزئیات اولیه نمایشگر پیکسل فولد منتشر شد