به نقل از The Elec، نمایشگر گوشی پیکسل فولد توسط Samsung Display تامین خواهد شد. اگر این خبر درست باشد، پیکسل فولد اولین گوشی گوگل خواهد بود که از فناوری سامسونگ استفاده می‌کند. سامسونگ قصد دارد از ساختار اولیه نمایشگر M12 برای گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ استفاده کند. این همان ساختاری است که اپل در هر چهار مدل آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد.

سری آیفون ۱۴ از نمایشگرهای M11 و M12 استفاده می‌کند که اولی در نمایشگرهای مدل‌های ساده و دومی در آیفون‌های ۱۴ پرو استفاده می‌شوند. در گزارش The Elec اشاراتی به M13 شده است اما اینکه از چه نظر نسبت به M12 برتری دارد حرفی به میان نیامده است، ولی مطمئنا تفاوت‌های قابل توجهی در آن وجود خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی ساختار صفحه‌نمایش M14 است که برای سری آیفون ۱۶ استفاده خواهد شد. اپل از ساختار OLED مورد استفاده در گوشی‌های گلکسی سامسونگ استفاده می‌کند که از زمان عرضه آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ شروع شد. لازم به ذکر است که تنها دو سری قدیمی آیفون X و آیفون XS، از ساختار LT مخصوص اپل استفاده کردند.

طراحی دوربین پشتی گوگل پیکسل فولد

برخی مشخصات فنی

نمایشگر خارجی گوشی پیکسل فولد احتمالا ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۰۰ خواهد بود. همچنین نمایشگر داخلی گوشی می‌تواند ۷.۶ اینچ با رزولوشن ۱۸۴۰×۲۲۰۸ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز باشد. برخلاف صفحه‌نمایش عمودی که در گلکسی زد فولد ۴ دیده می‌شود، صفحه‌نمایش پیکسل فولد بیشتر در حالت افقی کاربردی خواهد بود. این دستگاه از تراشه گلکسی تنسور ۲ موجود در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو قدرت می‌گیرد.

پیکسل فولد ظاهرا در کنفرانس Google I/O که بیستم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود معرفی خواهد شد. این دستگاه در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار جهانی می‌شود و یکی از کارشناسان قیمت گوشی را در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار اعلام کرد که صدها دلار ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۴ است.

اخبار مرتبط: وزن گوگل پیکسل فولد بسیار بالاتر از زد فولد سامسونگ خواهد بود