کنگره آمریکا در حال بررسی ممنوعیت ChatGPT و مدل‌های مشابه هوش مصنوعی برای جلوگیری از درز اطلاعات محرمانه است.

کنگره آمریکا در تلاش است تا قوانین سخت‌گیرانه در مورد استفاده از ChatGPT و ابزارهای مشابه به تصویب برساند. سایت خبری Axios ظاهرا یادداشتی از کاترین شیپندور، رئیس اداری کنگره دریافت کرده که در آن به محدودیت‌هایی برای استفاده از ChatGPT و مدل‌های مشابه هوش مصنوعی در این سازمان اشاره شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، ظاهرا فقط در صورت خریداری ChatGPT Plus، اعضای کنگره امکان استفاده از این سرویس را دارند چراکه این نسخه از نظر حریم خصوصی، ایمن‌تر است. با این حال این اعضا برای استفاده کارهای معمول نمی‌توانند به آن مراجعه کنند و فقط در زمینه «تحقیق و توسعه» اجازه دسترسی به هوش مصنوعی را دارند.

کنگره آمریکا

گزارش‌ها حاکی است که دفاتر کنگره حتی در صورت تهیه ChatGPT Plus فقط می‌توانند در مورد اطلاعات غیر محرمانه از آن استفاده کنند. همچنین قابلیت حریم خصوصی باید به صورت دستی فعال شود تا از هر گونه استخراج اطلاعات پیشگیری شود. همچنین استفاده از نسخه رایگان چت جی پی تی و دیگر مدل‌های مشابه ممنوع است.

گفتنی است ممنوعیت استفاده از این سرویس هنوز به شکل رسمی اعلام نشده، چرا که پیش‌تر هم شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر محدودیت‌هایی برای استفاده کارمندان از ChatGPT و مدل‌های مشابه اعمال کرده بودند. مثلا سامسونگ هم استفاده کارمندان از ChatGPT را ممنوع کرده است. همچنین در مدارس آمریکا برای جلوگیری از تقلب دانش‌آموزان، دسترسی به این پلتفرم محدود شده است.

بر اساس این گزارش، سناتورها جلساتی در مورد هوش مصنوعی برگزار و لایحه‌ای ارائه کرده‌اند تا توسعه دهندگان هوش مصنوعی در قبال محتوای مضر تولید شده با استفاده از پلتفرم‌های آنها پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط: