به گزارش وال‌استریت ژورنال، استفاده از chatGPT توسط کارمندان اپل و البته دیگر هوش‌های مصنوعی رایج به دستور این شرکت محدود شده است. این در حالی است که این کمپانی در بحبوحه توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی اختصاصی خودش است.

بر اساس مستندات وال‌استریت ژورنال و مدارک ارائه شده توسط فردی که ادعا می‌کند از موضوع آگاه است، اپل نگران است که ابزارهای هوش مصنوعی اطلاعات محرمانه شرکت را بدزدند و منتشر کنند. علاوه‌ بر chatGPT، اپل استفاده از هوش مصنوعی Copilot (یک هوش مصنوعی برای کمک به کدنویسی) را هم برای کارمندانش ممنوع کرده است.

بسیاری از کسب‌وکارها از جمله بانک‌ها، موسسات خدمات مالی و موسسه‌های سلامت نیز استفاده از chatGPT را برای کارکنان خود ممنوع کرده‌اند. چراکه می‌ترسند کارمندانشان به اشتباه داده‌های حساس و محرمانه را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهند.

چندی پیش سامسونگ هم بعد از اینکه یکی از کارکنان کد منبع حساسی را وارد chatGPT کرده بود، استفاده از این هوش مصنوعی را برای کارکنان خود ممنوع اعلام کرد. سامسونگ نگران آن بود که داده‌‌های ارسال شده به هوش مصنوعی ممکن است در اختیار کاربران دیگر هم قرار بگیرند. کمپانی‌های JPMorgan Chase و ورایزن نیز با همین استدلال استفاده از ابزارهای هو‌ش مصنوعی را برای کارکنان خود ممنوع کرده‌اند.

پرسیدن از chatGPT در مورد مجتمع تجاری علاءالدین

این در حالی است که کمپانی OpenAI به تازگی یک سرویس chatGPT اختصاصی را برای شرکت Morgan Stanley طراحی کرده، که به کارمندانش اجازه می‌دهد به هزاران سند تحقیقاتی در زمینه بازارهای بانکی دسترسی داشته باشند و به کمک هوش مصنوعی تمام محتواهای مورد نیاز خود را تحلیل کنند. کمپانی مایکروسافت در حال کار بر روی یک نسخه جدید از chatGPT است که اساسا برای کمپانی‌ها و کسب‌وکارها طراحی شده و نگرانی‌های آنان در خصوص لو رفتن داده‌های حساس و حفظ حریم خصوصی را برطرف می‌کند.

ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی برای کارکنان اپل در حالی اتفاق افتاده که خود این کمپانی در حال توسعه هوش مصنوعی اختصاصی خودش است. ریاست پروژه توسعه این هوش مصنوعی چند زبانه بر عهده جان جیاناندریا بوده که پیش از این در گوگل مشغول به کار بود، اما امروز مستقیما به تیم کوک پاسخ می‌دهد.

هوش مصنوعی ChatGPT مدت‌هاست که از طریق وب‌سایت یا برخی از اپلیکیشن‌های ثالث iOS در دسترس کاربران قرار گرفته است. اما دیروز اپل اولین اپلیکیشن رسمی برای استفاده از ChatGPT را برای آیفون و آی‌پد عرضه کرد.

خبر مرتبط: اپلیکیشن ChatGPT برای iOS عرضه شد