OpenAI به طور رسمی یک اپلیکیشن ChatGPT مستقل را برای کاربران iOS راه اندازی کرده که دانلود و استفاده از آن رایگان است. این برنامه چت کردن با ربات در حال حرکت را آسان‌تر می‌کند و چندین ویژگی را نیز در خود جای داده است. به عنوان مثال، این برنامه از ورودی صوتی توسط مدل باز تشخیص گفتار Whisper این شرکت پشتیبانی می‌کند. همچنین تاریخچه چت شما را از نسخه وب ChatGPT و سایر دستگاه‌ها با حساب کاربری شما همگام‌سازی می‌کند.

البته، مشترکین ChatGPT Plus به نسخه GPT-4 ارتقا یافته و دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های جدیدی که ممکن است در آینده ارائه شوند، را پیدا می‌کنند. از هم‌اکنون کاربران iOS می‌توانند این برنامه را از اپ استور در ایالات متحده دانلود کنند، اما سایر کشورها نیز باید به زودی آن را دریافت کنند. همین امر در مورد کاربران اندروید نیز صدق می‌کند.

اپلیکیشن ChatGPT برای آیفون

ChatGPT سریعا تعداد مصرف‌کنندگان بالایی را به دست آورده، بنابراین زمان زیادی بود که منتظر عرضه این چت‌بات بسیار محبوب به پلتفرم iOS اپل بودیم. کسانی که در ایالات متحده هستند اکنون می‌توانند به نسخه رایگان و رسمی ChatGPT در آیفون‌ها با تاریخچه داده‌های همگام‌سازی شده بین دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند (بنابراین می‌توانید تعاملات ChatGPT خود را هم در وب و iOS مشاهده کنید). OpenAI اعلام کرده که این برنامه "در هفته های آینده برای کشورهای دیگر عرضه خواهد شد".

نحوه کار با chatGPT در آیفون

ChatGPT شرکت OpenAI، بر روی پلتفرم GPT-3 ساخته شده، اما شما می‌توانید با ورود به حساب کاربری خود یا ارتقاء از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای (با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در ماه) به خدمات ChatGPT Plus و پلتفرم GPT-4 نیز دسترسی داشته باشید. برنامه مشابه اندروید آن نیز به زودی عرضه می‌شود، ولی اگر آیفون ندارید همچنان می‌توانید از برنامه Bing مایکروسافت برای دسترسی به ChatGPT استفاده کنید.

چگونه ChatGPT را در آیفون نصب کنیم

اول از همه، برای دانلود اپلیکیشن ChatGPT در آیفون، باید دستگاه شما دارای نسخه رابط iOS 16.1 یا بالاتر باشد. برای بررسی سطح نرم افزار گوشی خود، به تنظیمات، عمومی و به‌روزرسانی نرم افزار بروید. اگر گوشی شما از این نسخه استفاده نمی‌کند، راهنمای ما را در مورد نحوه به‌روز‌رسانی آیفون خود به iOS 16.۴ بخوانید. پس از سازگاری آیفون شما با برنامه ChatGPT تنها لازم است به فروشگاه Apple App بروید و «OpenAI ChatGPT» را جستجو کنید. سپس «Get» را بزنید تا دانلود آن شروع شود.

خبر مرتبط: مایکروسافت بینگ جدید، قوی‌تر از ChatGPT