مایکروسافت برای احیای مرورگر بینگ قصد دارد یکی از قوی‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی را با آن ترکیب کند. همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت در مراسم خود که در ۱۸ بهمن ماه برگزار شد، از نسخه جدید مرورگر بینگ رونمایی کرد و مشخص شد که این شرکت قصد دارد گوگل را به صورت جدی به چالش بکشد. مایکروسافت بینگ جدید قرار است به صورت یکپارچه با ربات ChatGPT در دسترس عموم افراد قرار گیرد.

قبل از مراسم، شایعاتی در مورد تلاش مایکروسافت برای به چالش کشیدن ربات بارد از گوگل مطرح شده بود و انتظار می‌رفت که این شرکت کارهایی را برای ترکیب مرورگر خود با ربات‌های هوش مصنوعی را انجام دهد. مایکروسافت در این مراسم اعلام کرد که نسخه جدید مرورگر بینگ از تکنولوژی‌های بسیار قدرت‌مندتر از ربات ChatGPT استفاده خواهد کرد.

یکی از محل‌هایی که مایکروسافت بینگ جدید در آن پیشرفت زیادی خواهد داشت، بخش سرچ کاربر است. قرار است هوش مصنوعی این مرورگر به کاربر کمک کند تا راحت‌تر به نتایج دلخواه خود دست پیدا کند و به سوالات خود پاسخ دهد. این قابلیت به نسخه جدید مرورگر بینگ هم کمک می‌کند تا هدف کاربر از جستجو را بهتر متوجه شود و نتایج مرتبط‌تری را به او نشان دهد.

چگونه از ماکروسافت بینگ استفاده کنیم

در این مرورگر همچنین یک قابلیت چت هم اضافه شده که به شما اجازه می‌دهدتا با مرورگر خود چت کنید. شما می‌توانید در قسمت سرچ جدید تا 1000 کلمه تایپ کنید و پاسخ مربوط به سوالتان را از مرورگر دریافت کنید. طبق تصاویر و نمونه‌هایی که توسط مایکروسافت به اشتراک گذاشته شد، این ربات حتی در زمانی که نمی‌تواند پاسخ دقیقی برای سوال شما پیدا کند، اطلاعات مفیدی را به شما ارائه می‌کند تا بتوانید بهتر به دنبال موضوع دلخواهتان بگردید.

هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ جدید حتی می‌تواند به شما در انجام برخی کار‌ها هم کمک کند. برای مثال می‌توانید از بینگ بخواهید تا برای شما یک برنامه سفر 6 روزه به سانفرانسیسکو را طراحی کند. در این حالت، مرورگر بینگ جدید لینک‌هایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید پرواز و یا هتل مناسب خود را رزرو کنید. شما همین حالا هم می‌توانید با مراجعه به سایت مرورگر بینگ، بخش کوچکی از ویژگی‌های هوش مصنوعی آن را امتحان کنید.

خبر مرتبط: سرویس هوش مصنوعی بارد توسط گوگل معرفی شد