اپل دیشب از نسخه جدید iOS و iPadOS خود پرده‌برداری کرد و ما شاهد عرضه iOS 16.4 و iPadOS 16.4 بودیم. این نسخه از iOS دارای ویژگی‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها درون ایران خیلی کاربردی هستند. در ادامه به ویژگی‌های iOS 16.4 و توضیح مختصر آن می‌پردازیم. 

نمایش اعلان نرم‌افزار‌های تحت وب

مهم‌ترین ویژگی این نسخه از iOS برای کاربران ایرانی امکان نمایش اعلانات از طریق مرورگر Safari است. یا به زبان ساده‌تر اکنون وب اپلیکیشن‌هایی که دارید در iOS 16.4 می‌توانند اعلانات خود را از طریق مرورگر سافاری نمایش دهند. از این رو اگر شما به دلیل محدودیت‌ها و عدم امکان نصب نرم افزر‌ها به روی گوشی خود از نرم‌افزار‌های تحت وب استفاده می‌کنید، اکنون می‌توانید به راحتی اعلان آن نرم‌افزار را دریافت کنید. برای مثال اکنون شما می‌توایند به راحتی اعلان نرم‌افزار‌های بانکی تحت وب را به روی گوشی خود مشاهده کنید. 

قابلیت Voice Isolation در تماس‌ها

ویژگی کاربردی دیگر امکان استفاده از قابلیت Voice Isolation درون تماس‌ها است. پیش‌تر این قابلیت برای برخی نرم‌افزار‌های تماس اینترنتی مانند فیس تایم در دسترس قرار گرفته بود. اکنون شما می‌توانید با این ویژگی درون تماس‌های خود نویز صدای محیط را حذف کنید و تجربه صدای بهتری داشته باشید. 

به جز این قابلیت‌ها اپل با عرضه iOS 16.4 امکان نمایش ۲۱ ایموجی جدید را به iOS آورده است و برخی باگ‌ها و خطا‌ها نیز در این نسخه از iOS بهبود یافته‌اند. در زیر سایر ویژگی‌های iOS 16.4 را به صورت خلاصه ذکر کرده‌ایم: 

  • پشتیبانی voiceOver از نقشه‌ها درون نرم‌افزار آب و هوای اپل
  • بهبود حالت تشخیص تصادف برای آیفون‌های سری ۱۴
  • تشخیص عکس‌ها و ویدیو‌های تکراری درون iCloud Shared Photo Library
  • برطرف کردن مشکل عدم ظاهر شده درخواست خرید کودکان در آیفون والدین
  • برطرف کردن عدم امکان جفت شدن در Apple Home
  • امکان تشخیص خودکار فلش زدن یا تغییر نوری در هنگام پخش ویدیو (این گزینه مخصوص حالت Accessibility است)
اموجی های جدید iOS 16.4

نحوه دریافت iOS 16.4

برای نصب این نسخه از iOS برای گوشی یا آیپد خود کافی است تا مانند همیشه از طریق مسیر زیر درون تنظیمات، این نسخه را دریافت کنید.  

Setting > General > Software Updated

پیش از دریافت و نصب نیز حتماً به خاطر داشته باشید که به اینترنت پایداری متصل شده‌اید و دستگاه شما حداقل ۵ الی ۱۰ گیگابایت حافظه خالی داشته باشد تا در حین نصب به مشکل احتمالی برخورد نکنید. 

عرضه iOS 15.7.4

اپل دیشب همزمان با عرضه نسخه چهارم iOS 16.4، یک به‌روزرسانی نیز برای آیفون‌های قدیمی‌تر که iOS 15 را دریافت کرده‌اند، نصب کرد. از این رو اگر آیفون 6s یا 7 دارید و دستگاه شما دارای iOS 15 است، شما نیز می‌توانید به‌روزرسانی جدید منتشر شده اپل را از طریق گزینه Software Update درون تنظیمات خود دریافت کنید. اپل این نسخه را iOS 15.7.4 نام‌گذاری کرده است. 

در نهایت ممکن است که این به نسخه از iOS، آخرین به‌روزرسانی جدی اپل برای iOS 16.4 باشد. چرا که به زمان معرفی iOS 17 در خرداد ماه امسال نزدیک شده‌ایم و اپل بیشتر تمرکز خود را به روی ویژگی‌ها و قابلیت‌های iOS 17 قرار داده است. از این رو نصب این نسخه از iOS را از دست ندهید. 

نظر شما درباره عرضه iOS 16.4 چیست؟ آیا با ویژگی‌های عرضه شده در این نسخه موافق هستید؟ شما تا چه میزان از وب اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.