اپل امروز دومین نسخه بتا ۱۶.۴ iOS را برای توسعه دهندگان منتشر کرد، و اگرچه ویژگی‌ iOS ۱۶.۴ نسبت به نسخه قبلی چندان چشم‌گیرنیست، اما دو ویژگی جدید قابل قبول در این نسخه بتا موجود است که ارزش پرداختن به آن را دارد.

انیمیشن صفحه‌گردان Apple Books

شرکت اپل برنامه Apple Books را با ۱۶ iOS اصلاح کرد و انیمیشن‌های قبلی صفحه‌گردان را با یک انیمیشن اسلاید ساده‌تر جایگزین کرد، اما این ویژگی طبق نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها از این تصمیم شرکت اپل راضی نبودند.

انیمیشن ورق زدن در iOS 16.4 اپل بوک

نسخه بتا ۱۶.۴ iOS یک گزینه جدید در تنظیمات برنامه Apple Books اضافه می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد یک انیمیشن صفحه‌گردان را انتخاب کنند. گزینه‌ها عبارتند از: Curl ،Slide و None. پیش‌فرض ۱۶ iOS گزینه Slide است، Curl در ۱۵ iOS و نسخه‌های قدیمی‌تر نیز وجود دارد، و None یک انیمیشن ساده‌ است که فقط از صفحه‌ای به صفحه دیگر جابه‌جا می‌شود. این ویژگی‌های ۱۶.۴  iPadOS برای کسانی که در iPad مطالعه می‌کنند نیز موجود است.

احتمال عرضه هم‌زمان Apple Music Classical با ۱۶.۴ iOS   

از دیگر ویژگی‌ iOS ۱۶.۴ برنامه Apple Music Classical است که اپل برای اولین بار هنگام خرید سرویس موسیقی کلاسیک Primephonic آن را معرفی کرد. با توجه به نکاتی که از آن در نسخه بتا ۱۶.۴ iOS یافت می‌شود، احتمالا در آینده نزدیک عرضه می‌شود.

کد موجود در نسخه بتا نشان می‌دهد که برای گوش دادن به موسیقی در Apple Music Classical کاربران نیاز دارد که  نسخه اصلی Apple Music را نصب کنند. همچنین در چارچوب MusicKit آمده است: «برای گوش دادن به Apple Music‌ Classical، باید Apple Music را نصب کنید». در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای از برنامه Apple Music Classical در ۱۶.۴ iOS وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که در نسخه بتا بعدی یا با معرفی ۱۶.۴ iOS عرضه نخواهد شد.

اپل Music Classical در iOS 16.4

اپل ابتدا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که Apple Music Classical سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد. تجربه جدید موسیقی کلاسیک در سال ۲۰۲۲ منتشر نشد و اپل هیچ به‌روز‌رسانی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است انتظار دیدن برنامه جدید را داشته باشیم ارائه نکرده است.

اپل وعده داده است که Apple Music‌ Classical یک برنامه اختصاصی موسیقی کلاسیک است که جدا از Apple Music معرفی خواهد شد، اما این موضوع روشن می‌کند که اپلیکیشن Apple Music Classical به نصب Apple Music نیاز دارد.

مشخص نیست که چرا اپل عرضه اپلیکیشن Apple Music Classical را به تعویق می‌اندازد، اگرچه نشانه‌هایی از آن را می‌بینیم، اما اینکه آیا این برنامه در نسخه بتا iOS 16.4 یا  iOS 17 عرضه خواهد شد یک راز باقی مانده‌ است.

اخبار مرتبط: