به نظر می‌رسد که ایلان ماسک همچنان به دنبال راه‌هایی برای افزایش سودآوری توییتر است تا بتواند هزینه هنگفتی که برای خرید این شبکه اجتماعی کرده را جبران کند. در این راستا، ماسک به عنوان مدیرعامل فعلی توییتر، قوانین جدیدی را برای کسب و کارهای مختلف فعال در این شبکه اجتماعی وضع کرده تا بتواند پول بیشتری از آنها بگیرد. در این استراتژی جدید، برندهای معروف در توییتر یک نشان طلایی توییتر دریافت می‌کنند تا از چک‌مارک‌های آبی متمایز شوند.

نشان طلایی توییتر به این معنی است که آن برندها مشترک Twitter Blue (توییتر آبی) هستند. پیش از این، نشان طلایی به این معنی بود که توییتر کسب و کار شما را به عنوان یک شرکت معتبر تأیید کرده است. با این حال، طبق گزارشی که توسط خبرگزاری The Information منتشر شده، با ایجاد این تغییر جدید، اگر برندها بخواهند نشان طلایی خود را حفظ کنند، باید 1000 دلار در ماه به توییتر بپردازند.

مت ناوارا، کارشناس رسانه‌های اجتماعی، تصویری از یک ایمیل توییتری را به اشتراک گذاشته است که استراتژی جدید دریافت اشتراک ماهانه را تأیید می‌کند. علاوه بر این، تأیید حساب‌ کاربری "برندهای وابسته" نیز 50 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. "برند‌های وابسته" در واقع برندهایی هستند که خود را شریک تجاری یا نمایندگی یکی از برندهای برتر معرفی می‌کنند.

Elon-Musk’s-Twitter-To-Start-Charging-Businesses-$1K-A-Month-To-Keep-Gold-Checkmark-Twitter

دریافت هزینه اضافه از کسب‌وکارها برای حفظ نشان طلایی خود، با قانون دریافت هزینه از مشترکین آبی توییتر که باید ماهانه 8 دلار برای حفظ نشان آبی خود پرداخت کنند، مطابقت دارد. با پرداخت نرخ ماهانه بالاتر، مشترکین طلایی توییتر تبلیغات کمتری را می‌بینند و واکنش به توییت‌هایشان رتبه‌بندی می‌شود.

ایلان ماسک همچنین به تازگی طی توییتی اعلام کرد برای دریافت سهم از درآمد حاصل از تبلیغات، کاربران باید حتما مشترک توییتر آبی باشند. ماسک در توییت خود چنین نوشت: "از امروز، توییتر بابت نمایش تبلیغات در رشته توییت کاربران پرمخاطب، به آنها پول پرداخت می‌کند. برای دریافت سهمی از این سود، کاربر حتما باید عضو توییتر آبی باشد."

این در حالی است که بسیاری از چهره معروف بدون اینکه حق اشتراک توییتر آبی را بپردازند، تیک آبی این شبکه را دارند. اما ماسک تأکید کرده که تیک آبی این حساب‌های کاربری به زودی غیرفعال خواهد شد. او در پستی نوشت: "متاسفانه توییتر آبی شدیدا دچار مشکل شده است و نیاز به بازنگری و اصلاحات جدی دارد."

خبر مرتبط: قبلا نیز اخباری مبنی بر تیک های رنگی توییتر منتشر شده بود که قرار بود چندین رنگ برای تیک ها استفاده شود.