در حال حاضر شبکه اجتماعی توییتر با قطعی سراسری مواجه شده است و اکثر کاربران نمی‌توانند اخبار منشتر شده در تایم لاین خود را به روزسانی کنند یا حتی در برخی موارد خبر جدیدی را بارگذاری کنند. وب سایت توییتر و برنامه آیفون توییتر هم طبق گفته کاربران به درستی کار نمی‌کنند.

بعضی از کاربران این شبکه اجتماعی نیز اعلام کردند که می‌توانند یک توییت را در حساب شخصی خود منتشر کنند، اما در بسیاری از موارد تنها خود آن‌ها هستند می‌تواند توییت را مشاهده کنند و محتوای خبری آن‌ها در تایم‌لاین دنبال‌کنندگان ظاهر نمی‌شود. قسمت جستجوی توییتر نیز از کار افتاده، و هزاران گزارش در مورد قطعی سراسری توییتر در وب سایت Down Detector منتشر شده است. البته باید این نکته را یادآور شویم که پشتیبانی توییتر هنوز خبری را درباره این قطعی سراسری اعلام نکرده است.

با توجه به اخبار منتشر شده هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث این قطعی شده است. شایان ذکر است که پایان این هفته، توییتر چهارمین دور اخراج کارمندان خود را انجام داد و حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود را کاهش داد. اخراج کارمندان چندین بخش از جمله مهندسی زیرساخت و مدیران اجرایی این شرکت را تحت تأثیر قرار داده و وارد بحران جدی کرده است و به نظر می‌رسد که شرکت در حال فروپاشی است. زمانی که ایلان ماسک شرکت توییتر را خریداری کرد حدود ۷۵۰۰ کارمند در بخش‌های مختلف مشغول به کار بودند، اما در حال حاضر این رقم به کمتر از ۲۰۰۰ کاهش پیدا کرده است.

خبر مرتبط: نشان طلایی توییتر با قیمت ۱۰۰۰ دلار