گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل به‌صورت ویژه روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 18 کار می‌کند تا بتواند به‌کمک مدل هوش مصنوعی بهترین و پیشرفته‌ترین نسخه را دراختیار کاربران گوشی‌های آیفون قرار دهد.

طی روزهای اخیر، اخبار و شایعات فراوانی درباره سیستم‌عامل iOS 18 و پشتیبانی آن از فناوری هوش مصنوعی به‌گوش می‌رسد که نشان می‌دهد غول فناوری ساکن کوپرتینو می‌خواهد یکی از بهترین آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای سال آینده درنظر بگیرد. به‌عبارتی دقیق‌تر، نیمه‌دوم سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد حضور مدل هوش مصنوعی در iOS 18 خواهیم بود که می‌تواند قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی را به گوشی‌های آیفون اضافه کند تا نحوه تعامل کاربران بهبود یابد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، کمپانی اپل توسعه سیستم‌عامل iOS 18 را متوقف کرد تا بتواند باگ‌ها و نقص‌های فنی iOS 17 را برطرف کند؛ در روزهای اخیر، کاربران شکایت‌های بسیار زیادی از نحوه عملکرد این سیستم‌عامل دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش دمای داخلی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌همراه خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌ها اشاره کرد. بااین‌حال، امروز، یکی از تحلیلگران برجسته حوزه فناوری اظهار کرد iOS 18 با قابلیت‌های غیرقابل‌تصوری برای آیفون‌های سازگار منتشر می‌شود که می‌تواند تحول عظیمی را در کمپانی اپل ایجاد کند.

تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، با انتشار مقاله‌ای در خبرنامه هفتگی Power On اظهار کرد آپدیت iOS 18‌ با ویژگی‌های بسیار زیادی منتشر می‌شود که می‌تواند تمامی کاربران را شگفت‌زده کند. به‌عنوان‌مثال، این کمپانی بزرگ فناوری روی توسعه مدل هوش مصنوعی کار می‌کند که به‌صورت بهینه‌شده روی تراشه A18 و A18 Pro فعال خواهد بود؛ اما برای سایر نسل‌های قدیمی‌تر روی سیستم‌عامل iOS 18 توسعه می‌یابد تا ازطریق سرویس‌های ابری دردسترس کاربران قرار بگیرد. درحقیقت، شما باید بدانید، سال آینده برجسته‌ترین قابلیت سری آیفون ۱۶ پشتیبانی از هوش مصنوعی خواهد بود.

سیستم‌عامل iOS 18 با پشتیبانی از هوش مصنوعی

علاوه‌براین، مارک گورمن از سیستم‌عامل iOS 18 به‌عنوان یک آپدیت نرم‌افزاری «بسیار جاه‌طلبانه و قانع‌کننده» یاد می‌کند که ویژگی‌های فوق‌العاده زیادی را به‌همراه تغییرات طراحی رابط کاربری خواهد داشت. باتوجه‌به تاریخچه سیستم‌عامل iOS، می‌توان گفت اگر تغییرات و قابلیت‌های یادشده برای iOS 18 معرفی شود، احتمالا به‌یک به‌روزرسانی بزرگ پس‌از iOS 14 تبدیل می‌شود که جلوه‌های بصری را برای کاربران به‌ارمغان خواهد آورد. برای یادآوری، سال ۲۰۲۰، آپدیت نر‌م‌افزاری مذکور ویجت‌هایی برای صفحه‌ اصلی معرفی کرد که با استقبال گسترده کاربران همراه بود.

برخی از کاشناسان و منتقدان براین‌باورند که تلاش‌های تیم نرم‌افزاری اپل برای پایداری سیستم‌عامل iOS 17 احتمالا تاثیرات منفی روی توسعه iOS 18 خواهد گذاشت، اما غول کوپرتینو اعلام کرد چنین نمی‌شود و یک تیم به‌صورت جداگانه مراحل تحقیق‌وتوسعه را انجام می‌دهند. همان‌طورکه می‌دانید، اپل تا آخرین روز قبل‌از معرفی نسخه جدیدتر، به پشتیبانی و ارائه آپدیت ادامه می‌دهد تا شرایط پایداری را برای کاربران فراهم کند. باوجوداین، برخی مشکلات زیربنایی ممکن است هیچ‌گاه حل نشود؛ بنابراین هیچ‌چیز دراین‌باره مشخص نیست.

باتوجه‌به سال‌های گذشته، سیستم‌عامل iOS 18 در رویداد WWDC 2024 معرفی می‌شود و نسخه بتا توسعه‌دهندگان دراختیار مشترکان این برنامه قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر، جزئیات بیشتری جز اضافه شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی و بهبود دستیا صوتی Siri از سیستم‌عامل iOS 18 دردست نیست، اما درصورت انتشار اخبار تازه و موثق آن را درسریع‌ترین زمان ممکن مانند روزهای گذشته با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: