بر اساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، کمپانی آمریکایی کوالکام به زودی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برپایه معماری ۴ نانومتری با پشتیبانی از هوش مصنوعی معرفی خواهد شد.

اخبار و شایعات تایید می‌کنند تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با معماری ۴ نانومتری TSMC به‌زودی معرفی خواهد شد؛ همان‌طورکه می‌دانید کمپانی‌های معروف مانند شیائومی، سامسونگ و چندین سازنده چینی دیگر برای تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار از این تراشه بهره‌‌مند می‌شوند. همچنین، برخی افشاگران می‌گویند کوالکام قصد دارد برای ایجاد رقابت با تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ هرچه‌زودتر این پردازنده قدرتمند با پشتیبانی از هوش مصنوعی را معرفی و وارد بازار جهانی کند.

کوالکام عرضه رسمی اسنپدراگون 8 نسل 3 را تایید کرد

کمپانی کوالکام با انتشار پستی رسمی در شبکه اجتماعی محلی ویبو برخی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را به‌نمایش گذاشت. برهمین‌اساس، به‌نظر می‌رسد سازنده آمریکایی در کنفرانس سالانه Snapdragon Summit 2023 که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ اکتبر در چین برگزار می‌شود، تراشه مذکور را معرفی خواهد کرد. سایر اطلاعات به قابلیت هوش مصنوعی اشاره می‌کند که عملکرد تراشه را دربخش رایانشی و گرافیکی بهبود می‌بخشد. در ادامه بخشی از پست صفحه کوالکام در این رسانه چینی را مشاهده می‌کنیم:

همان‌طورکه می‌دانید دنیای هوش مصنوعی با سرعت غیرقابل‌تصوری درحال حرکت است و سازندگان در بخش‌های مختلف از آن بهره‌مند هستند. براین‌اساس، تلاش کردیم تا ویژگی‌های هوش مصنوعی را با ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای شما به‌ارمغان بیاوریم.

علاوه‌براین، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از ۸ هسته پردازشی ساخته می‌شود که شامل ۴ هسته کم مصرف و ۴ هسته اصلی می‌شود. هسته‌های قدرت‌مند و اصلی این تراشه از یک هسته اورکلاک Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱۹ گیگاهرتزی و سه هسته ثانویه تشکیل می‌شود؛ درحال‌حاضر، اطلاعاتی درباره فرکانس سه هسته ثانویه پردازنده موردبحث افشا نشده است. در نهایت دوباره اشاره می‌کنیم اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از معماری پردازشی ۴ نانومتری TSMC برپایه فناوری N4P تولید می‌شود که قدرت پردازش بالا و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

اخبار مرتبط: