ایلان ماسک نام و لوگوی توییتر را به X تغییر داد و اکنون قرار است به‌جای توییت، پست نام جدید پیام‌های ارسالی در این پلتفرم باشد.

ایلان ماسک پارسال توییتر را خریداری کرد و پس از آن این پلتفرم تغییرات زیادی را به خود دیده است. هفته قبل ایلان ماسک نام توییتر را به X تغییر داد و همچنین اعلام کرد که کاربران ماهانه توییتر از ۲۲۰ میلیون به ۵۴۰ میلیون رسیده تا رکورد تازه‌ای در این زمینه ثبت شود. پیش از آن هم تقریبا ۵۰ درصد از کارمندان این شرکت را اخراج کرد و لیندا یاکارینو را به عنوان مدیر‌عامل جدید جایگزین خود کرده بود.

این کمپانی غیر از تغییر لوگو و نام توییتر به X، سرویس توییتر بلو را در راستای افزایش درآمدزایی‌ معرفی کرد و از سوی دیگر اعلام کرده که از این به جای کلمه توییت از «پست» استفاده شود.

علاوه‌بر آن نسخه بتا توییتر 10.1.0-beta.1 اکنون در دستگاه‌های اندرویدی با نام «X Beta» عرضه شده، اما نام خود فایل هنوز com.twitter.android است. در دستگاه‌های iOS هم لوگو تغییر کرده اما نام اپلیکیشن هنوز توییتر باقی مانده است.

X نام توییت ها را به پست تغییر داد

داخل برنامه X اندروید هم به‌جای گزینه «Tweet» گوشه پایین سمت راست نمایشگر، گزینه «Post» اضافه شده که نشان می‌دهد این تغییر نهایی شده است، اگرچه هنوز در برنامه‌های iOS این تغییر مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد برند توییتر را حذف کند و تمام متعلقات مانند توییت را هم از برنامه پاک کرده تا اثری از برنامه قدیمی باقی نماند. پیش از این هم اخباری مبنی بر تلاش ایلان ماسک برای ساخت یک سوپر اپلیکیشن منتشر شده بود که این حرکت هم تاییدی بر خبر قبلی است.

البته این احتمال وجود دارد که تغییر برند ایلان ماسک با موانع قانونی مواجه شود. حرف X در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند مانع ایلان ماسک برای تغییر نام توییتر باشد. مثلا شرکت متا که به عنوان رقیب X صاحب پیام‌رسان‌های فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و پیام‌رسان نوپای تردز است سال ۲۰۱۹ علامت حرف آبی و سفید X را برای شبکه‌های اجتماعی ثبت کرده است. همچنین مایکروسافت از سال ۲۰۰۳ علامت تجاری X را برای ایکس باکس ثبت کرد.

اخبار مرتبط: