یکی از افشاگران نام‌آشنای توییتری مشخصات فنی گوشی پیکسل ۸ پرو را افشا کرد و معلوم شد غول فناوری از نمایشگر ۶.۷ اینچی در ساخت این گوشی بهره می‌برد.

در آیند‌ه‌ای نزدیک گوشی‌های هوشمند سری گوگل پیکسل ۸ پرو عرضه می‌شوند، اما قبل از معرفی و ورود به بازار جهانی، افشاگران و علاقه‌مندان حوزه فناوری مشخصات فنی آن را در خبرگزاری‌ها یا رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر به اشتراک می‌گذارند. به‌نقل از وبلاگ‌نویس معروف توییتری، آبیشک یداو، کمپانی گوگل قصد دارد برخی مشخصات فنی این گوشی را برپایه موفقیت‌های نسل قبلی بسازد و نسخه‌ای کاملا بهبودیافته‌ای را تحت عنوان سری پیکسل ۸ روانه بازار کند.

براساس گزارش‌های افشاگر یاد شده، یکی از ویژگی‌های گوگل پیکسل ۸ پرو نمایشگر آن محسوب می‌شود که ابعادی در حدود ۶.۷ اینچ از جنس اولد با رزولوشن ۱۳۴۴×۲۹۹۲ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی می‌تواند تجربه کاربری بسیار خوب و روانی به مصرف کنندگان بدهد. علاوه‌براین، سطح روشنایی خودکار این دستگاه به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد که برای پاسخ‌گوی استفاده زیر نور مستقیم خورشید خواهد بود؛ تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش نیز به ۴۹۰ پی‌پی‌آی می‌رسد که شفافیت تصویر تضمین می‌شود.

مشخصات Google Pixel 8 Pro در توییتی فاش شد

در بخش مشخصات فنی دوربین، پیکسل ۸ پرو مجهز به ماژول سه‌گانه دوربین می‌شود که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ نسل دوم، سنسور اولترا واید ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX787 و سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیسکلی GM5 پاناسونیک می‌شود. ترکیب سنسور‌های فوق نوید عکس‌های باکیفیت و آپشن‌های متعددی در بخش عکاسی می‌شود. همچنین برای دوربین سلفی یک سنسور ۱۰.۸ مگاپیکسلی ایزوسل 3J1 طراحی شده است.

داخل بدنه دستگاه، گوگل از تراشه اختصاصی تنسور G3 بهره می‌بد که از ارتقای قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل برخوردار است. به‌بیان دقیق‌تر، این تراشه از پردانزده ۹ هسته‌ای بهره می‌برد که می‌تواند روی عملکرد پردازنده گرافیکی تاثیرات مثبتی داشته باشد. پیکربندی تراشه مذکور ۴+۴+۱ خواهد بود که شامل هسته قدرتمند «Cortext-X3» با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، چهار هسته «Cortex-A715» با فرکانس ۲.۴۵ گیگاهرتز و چهار هسته «Cortex-A510» با فرکانس ۲.۱۵ گیگاهرتز خواهد بود که تجربه کاربری را بیش از پیش بهبود می‌بخشد. همچنین انتظار می‌رود پیکسل ۸ پرو در زمان عرضه سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را به‌صورت پیش‌فرض اجرا کند.

اخبار مرتبط:‌