پس از عرضه گوشی‌های سری Google Pixel 7، برنامه بعدی این شرکت عرضه گوشی‌های هوشمند سری Google Pixel 8 خواهد بود. در حال حاضر گوگل در حال کار بر روی این مجموعه جدید است. اخیرا دو دستگاه جدید از گوگل با کدهای رمزی “شیبا” و “هاسکی” در فهرست‌های آنلاین ظاهر شده‌اند. این دستگاه‌ها قرار است با پردازنده جدیدی عرضه شوند که احتمالا تراشه تنسور 3 گوگل خواهد بود. با این حال، هنوز نمی‌توان به صورت قطع تأیید کرد که این دستگاه‌ها در واقع مدل‌هایی از پیکسل 8 هستند یا نه، اما احتمال آن بالاست. در ادامه اطلاعات بیشتری از تراشه گوگل پیکسل ۸ می‌خوانید.

کد عمومی این دستگاه‌ها جزئیات زیادی را برملا می‌کند. اول از همه، این گوشی‌های هوشمند روی اندروید 14 “کیک وارونه” اجرا خواهند شد. علاوه بر این، آنها از یک پردازنده جدید استفاده خواهند کرد که ما گمان می‌کنیم Tensor 3 باشد. تراشه جدید اختصاصی گوشی‌های پیکسل گوگل که توسط سامسونگ تولید خواهد شد.

پردازنده جدید که احتمالا Tensor 3 است با نام رمز “زوما” معرفی شده است. تنسور G3 سامسونگ از مودمی مشابه Google Tensor G2 (G201) استفاده می‌کند، یعنی مودم 5G G5300 که توسط سامسونگ توسعه یافته است. هنوز جزئیات خاص دیگری در مورد این تراشه در دسترس نیست.

google-pixel-8-tensor3

با این حال، می‌دانیم که سامسونگ اخیرا روی یک تراشه جدید مبتنی بر ARM کار کرده است. تراشه‌ای که احتمالا Exynos 2300 است. از این رو می‌توان تصور کرد که تراشه “زوما” یک مدل سفارشی بر اساس Exynos 2300 باشد. البته، بهینه‌سازی‌های معمول گوگل در بحث یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی روی تراشه اختصاصی Tensor 3 پیاده خواهد شد.

گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل 8، با اسم رمز‌های “شیبا” و “هاسکی” با حداکثر 12 گیگابایت رم عرضه می‌شوند. این بدان معناست که دو دستگاه جدید گوگل ممکن است گوشی‌های هوشمند رده بالایی باشند. وضوح صفحه‌نمایش آنان نیز از این حدس و گمان پشتیبانی می‌کند. “شیبا” دارای وضوحFull HD با تعداد 2268 x 1080 پیکسل است در حالی که “هاسکی” وضوح 2822×1344 پیکسل را دارد. همانطور که می‌بینید هاسکی نمایشگر بهتری دارد و احتمالا مدل پیکسل 8 پرو خواهد بود.

اینکه آیا این دو دستگاه واقعا پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو هستند، یک حدس و گمان محض است. همچنین عوامل مختلف نشان می‌دهند که ما با دستگاه‌های هوشمندی طرف هستیم که نوار کلاسیک گوگل را روی خود دارند و تاشو یا تبلت هم نیستند.

خبر مرتبط: مشخصات اصلی گوگل پیکسل ۷ مینی فاش شد