گوشی‌های پیکسل گوگل همیشه به خاطر قابلیت‌های چشمگیر دوربین خود شناخته می‌شوند و Pixel 8 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. شایعات منتشر شده می‌گویند سنسور ۱ اینچی پیکسل ۸ پرو آن را با دستگاه‌های پرچمداری مانند اپل و سامسونگ برابر می‌کند.

سنسور ۱ اینچی نسبت به دوربین‌های پیکسل فعلی که از سنسورهای کوچک‌تری استفاده می‌کنند، ارتقای قابل توجهی خواهد بود. سنسور بزرگ‌تر عملکرد بهتری در شب برای ثبت تصاویر با وضوح بالاتر را ارائه می‌دهد. همچنین پیکسل ۸ پرو را با سایر دستگاه های رده بالا که دارای سنسورهای ۱ اینچی هستند، وارد رقابت می‌کند.

علاوه بر سنسور ۱ اینچی، شایعات حاکی از آن است که پیکسل ۸ پرو دارای بهبودهای دیگری مانند لنز زوم پریسکوپ و لرزشگیر تصویر بهبود یافته است. این ارتقاء می‌تواند قابلیت‌های عکاسی دستگاه را بیشتر کند و آن را به بهترین انتخاب برای کاربرانی تبدیل کند که کیفیت دوربین را در هنگام خرید گوشی، در اولویت قرار می‌دهند.

همچنین طبق گزارشات، دوربین پیکسل ۸ پرو احتمالا دارای لنز ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL نسل ۲ و لنز ۵۰ مگاپیکسلی نسل ۱ سامسونگ است. سنسور نسل ۱ سامسونگ به دلیل قابلیت فوکوس خودکار سریع و توانایی آن در گرفتن تصاویر دقیق در شب شناخته می‌شود. از سوی دیگر، سنسور نسل ISOCELL پیکسل‌هایی با اندازه ۱.۴ میکرون ارائه می‌دهد که به کاهش نویز در شرایط کم نور، و ثبت جزئیات بیشتر کمک می‌کند. این ترکیب قدرتمند از سنسورها به Pixel 8 Pro کمک کرده تا به یک گوشی با عملکرد بسیار عالی از نظر قابلیت‌های عکاسی تبدیل شود.

گوگل پیکسل 8 پرو با سنسور 1 اینچی

البته دوربین تنها بخشی از بهبود‌های کلی پیکسل ۸ پرو نسبت به نسل‌های قبلی است و گوگل می‌خواهد که این دستگاه در سایر زمینه‌ها نیز وارد رقابت شود. این موضوع شامل مواردی مانند کیفیت نمایشگر، عمر باتری و تراشه می‌شود. اگر گوگل بتواند در همه زمینه‌ها به خوبی عمل کند، پیکسل ۸ پرو می‌تواند یک رقیب جدی برای پرچمداران سامسونگ و اپل باشد.

همانطور که گفتیم گوگل بر روی به‌روزرسانی‌های دوربین و عکاسی تمرکز دارد، در حالی که سایر سازندگان بر مواردی مانند صفحه‌نمایش و اتصال 5G تمرکز کرده‌اند. گوگل همچنان متعهد به ارتقاء دوربین در تمامی دستگاه‌های خود است و این سیاست به شرکت کمک کرده تا از میان علاقه‌مندان به عکاسی، کاربران وفاداری پیدا کند.

اخبار مرتبط: جزئیات طراحی سری پیکسل ۸ فاش شد