سال‌گذشته توییتر نسخه آزمایشی توییتر نوت را ارایه کرد و پس از یک سال بالاخره قرار است این قابلیت با نام توییتر Article مورد آزمایش قرار گرفته و سپس در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

توییتر نوت قابلیت منحصر به فردی بود که توییتر برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات البته نه به شکل عمومی، عرضه کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد پیام‌های کوتاه متنی را فقط با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند که بر‌خلاف توییت‌های عادی،‌ قابل مشاهده عمومی نبودند و از طریق جستجو هم دسترسی به آنها وجود نداشت. پس از گذشت زمان طولانی و خرید توییتر توسط ایلان ماسک، اکنون ماسک اعلام کرد این قابلیت با نام جدید توییتر Article به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

به گزارش ایلان ماسک، توییتر Article برای به اشتراک گذاری «مقاله‌های بلند و پیچیده همراه با تصویر و فیلم» طراحی شده است و حتی امکان انتشار کتاب به لطف این قابلیت در پلتفرم توییتر وجود خواهد داشت.

انتشار مقاله در توییتر

به این ترتیب امکان اشتراک گذاری پیام‌های بلند برای کاربران فراهم می‌شود. در ابتدا توییتر نوت فقط برای مناطق و کاربران خاصی عرضه شد و به نظر می‌رسید پس از تغییر مالکیت توییتر به فراموشی سپره شده بود.

توییتر Article در حقیقت فضایی مانند وبلاگ در پلتفرم توییتر و بدون محدودیت کاراکتر است که با گنجاندن تصاویر و ویدئو، کاربران به‌جای جستجو بین توییت‌های کوتاه می‌توانند یک موضوع خاص را انتخاب کرده و بخوانند. این محیط خارج از بخش اصلی توییتر خواهد بود که برای کاربران اهل مطالع بسیار جذاب است. البته این قابلیت در ابتدا به صورت آزمایشی برای کاربران محدود فعال می‌شود و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: