متا قصد دارد ابزار ویرایش ویدئویی و تب پیشرفته ویدئویی را به این پلتفرم جامع فیسبوک اضافه کند.
فیسبوک یکی از جامعترین و قدیمیترین رسانههای اجتماعی در فضای مجازی محسوب میشود که فعالیتش را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. باوجود اینکه مخاطبان آن طی چند سال گذشته کاهش یافتهاند، این اپلیکیشن همچنان بیشترین تعداد کاربر را دارد. از ابتدای سال ۲۰۰۷، قابلیت آپلود ویدئوها به فیسبوک اضافه شد و از آن زمان تاکنون نقشی مهم در این پلتفرم دارند. همچنین، کمپانی متا همواره تلاش میکند قابلیتهای ویدئویی فیسبوک را توسعه دهد تا تجربه کاربری بهبود یابد؛ برایناساس، امروز غول رسانههای اجتماعی با جدیدترین بهروزرسانیهای ویرایشی برای توانمندسازی کاربران قدم تازهای برمیدارد.
یکی از مهمترین بهروزرسانیهای جدید فیسبوک روی ابزار ویرایشی ویدئو متمرکز میشود تا کاربران با استفاده از آن بتوانند فلیترهای نوری و رنگی شخصیسازی شده را به ویدئوهای خود اضافه کنند. همچنین، فیسبوک ویژگیها و ابزارهای جدیدی به بخش ریلزها اضافه کند تا تعامل بین کاربر بهشیوهای پویاتر و رسانه امکانپذیر شود. بهروزرسانیهای مذکور شامل ویرایش ویژه، صدا، موسیقی و متن میشود که به کاربران اجازه میدهد با لایهبندیهای عناصر گوناگون محتوای تصویری جذابی بسازند. علاوهبراین، ابزارهای ویرایشی بیشتری دردسترس قرار میگیرند تا کاربران بتوانند بهوسیله آنها سرعت ویدئوها را افزایش یا کاهش دهند. گزینههای صوتی پیشرفته نیز قابلیتی چشمگیر خواهد بود که با استفاده از آن میتوان فایلهای صوتی را به ویدئوها بدون کاهش کیفیت یکپارچه کنند.
ویژگیهای بهروزرسانی جدید فیسبوک بههمینجا ختم نمیشود، این رسانه بزرگ اجتماعی قابلیت آپلود ویدئوها را با فرمت دامنه دینامیکی بالا (HDR) برای گوشی هوشمند فراهم کرده میتواند بهعنوان یکی از بهترین بهروزرسانیها در سالهای اخیر شناخته شود؛ کاربران با استفاده از این ویژگی میتوانند از بالاترین کیفیت بصری لذت ببرند.
متا برای سادهسازی رابط کاربری و تعاملات ویدئویی میان کاربران، فیسبوک تب را معرفی میکند که تمام محتوای ویدئویی روی پلتفرم فیسبوک از جمله ریلزها، ویدئوهای طولانی و لایو در این تب یکپارچه و همگام میشوند. تب یادشده یک فید شخصیسازی را ارائه میدهد که پیمایش و پیدا کردن محتوای ویدئویی با نوار جستوجوی پیشرفتهاش بسیار آسان میشود. همچنین، ریلزهای افقی که در بهروزرسانی جدید معرفی میشود به کاربران اجازه میدهد بهسرعت ویدئوهای کوتاه را ببینند.
افزونبراین، فیسبوک ویژگی جستوجو ویدئویی را دوباره طراحی کرده که با استفاده از آن پیدا کردن و دستهبندی ویدئوها آسان میشود. بخش ترکیبی نیز تمامی موارد یادشده را باهم ادغام میکند که با هشتگهای مرتبط و هوش مصنوعی میتواند سرچ کاربران را شناسایی کند تا تظمین کند کاربران تنها محتوا و تبلیغات مرتبط براساس سلایقشان مشاهده کنند.
درپایان یادآوری میشود فیسبوک اجازه یکپارچگی با سایر پلتفرمهای سایر ریزمجموعههای کمپانی متا را میدهد و کاربران بهراحتی میتوانند بدون جابجایی در اینستاگرام نظرات خود را با سایرین در اینستاگرام اشتراکگذاری کنند.
اخبار مرتبط: