واتساپ به زودی یک نسخه جدید با شماره 2.23.9.13 را از طریق برنامه Google Play Beta عرضه می‌کند. این نسخه جدید هنوز در دست توسعه است اما گفته می‌شود که به کاربران اجازه اشتراک گذاری استاتوس های واتساپ در فیسبوک را به صورت همزمان در قالب استوری می‌دهد. جالب اینکه این‌کار بدون خارج شدن از برنامه انجام می‌شود!

این قابلیت به زودی در به‌روز‌رسانی بعدی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. پیش از این هم خبرهایی مبنی بر عرضه این قابلیت با نسخه 23.7.0.75 واتساپ برای iOS منتشر شده بود. کاربران همین حالا هم می‌توانند در نسخه کنونی، استاتوس‌های واتساپی خود را در بخش استوری‌های فیسبوک به اشتراک بگذارند، اما برای این‌کار باید چند مرحله مختلف را پشت سر گذاشته و از برنامه خارج شوند.

ویژگی اشتراک گذاری استاتوس واتساپ در استوری فیس بوک

با اضافه شدن قابلیت جدید مراحل این فرآیند اتوماتیک شده و از داخل خود برنامه قابل اجراست. کافی است در بخش تنظیمات واتساپ آن را فعال کنید. این قابلیت برای دستگاه‌های iOS هنوز در دست توسعه است اما نسخه آزمایشی آن از همین حالا در دسترس کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است.

کاربران همچنین می‌توانند کنترل کاملی روی این قابلیت جدید داشته باشند. به این صورت که می‌توانند به صورت دستی تعیین کنند کدام‌یک از استاتوس‌ها روی استوری‌های فیسبوک قرار بگیرند. کافی‌ست این گزینه را در منویstatus privacy settings فعال کنید. همچنین می‌توانید هروقت که مایل بودید این قابلیت را غیرفعال کنید. با اضافه شدن این قابلیت، زمان‌های تلف شده برای آپلود استاتوس‌ها در قالب استوری فیسبوک به حداقل می‌رسد و دیگری نیازی به طی کردن این فرآیند به صورتی دستی نخواهد بود.

خبر مرتبط: قابلیت Keep in Chat واتس‌اپ در نسخه بتا دیده شد