توسعه ویدئوهای کوتاه Reels یکی از برنامه‌های اساسی کمپانی متا است. متا در آپدیت جدید خود تصمیم گرفته تا ویژگی‌های جدیدی را به ویدئوهای ریلز در فیسبوک اضافه کند. این ویژگی‌های جدید شامل افزایش حداکثر زمان این ویدئوها از 60 ثانیه به 90 ثانیه است. متا در تیر ماه گذشته نیز محدودیت زمانی ریلزهای اینستاگرام را به 90 ثانیه افزایش داده بود، اما این مدت‌زمان هنوز به شکل قابل توجهی کمتر از محدودیت 10 دقیقه‌ای ریلزهای تیکتاک است.

ریلزهای تیکتاک و اینستاگرام هر دو راه‌هایی برای سینک کردن کلیپ‌های ویدئویی با آهنگ انتخابی را دارند و ریلزهای فیسبوک هم به تازگی از این قابلیت بهره‌مند شده‌اند. متا نام این قابلیت را فناوری ریتم بصری گذاشته که طی آن حرکات بصری ویدئو به صورت اتوماتیک با ضرباهنگ موسیقی همگام می‌شود.

علاوه بر این، فیسبوک حالا راهکارهای آسان‌تری برای تولید ریلزها از گالری گوشی، در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین می‌توانید از قالب‌های پرطرفدار نیز برای ساخت ریلز در فیسبوک استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا قالب پیش‌فرض ویدئوهای کوتاه خود را با قالب مورد نظر خودتان جایگزین کنید.

متا ادعا می‌کند که فرمت Reels بیشترین سرعت پیشرفت را در میان سایر فرمت‌های شبکه‌های اجتماعی‌اش داشته است. چراکه تعداد تماشاگران ویدئوهای ریلز در فیسبوک و اینستاگرام طی سال گذشته دو برابر شده است. این کمپانی همچنین اعلام کرده که به اشتراک‌گذاری ریلزها نیز تنها طی 6 ماه گذشته دو برابر شده است.

اخبار مرتبط: