گوشی جدید HTC مجهز به پردازنده اسنپدراگون 7 کوالکام نسل ۳ که جزو میان‌رده‌ها محسوب می‌شود قرار است هفته آینده رونمایی شود.

سایت Phonearena در ماه دسامبر اعلام کرده بود که شرکت HTC قصد دارد سالانه یک تا دو گوشی جدید میان‌رده با پردازنده اسنپدراگون 7 میان‌رده کوالکام به بازار عرضه کند. اما طرفداران این برند که منتظر بازگشت دوران طلایی و اوج شرکت HTC در تولید گوشی‌های اندرویدی بودند با این خبر ناامید شدند. شرکت مذکور به‌عنوان اولین طراح گوشی‌های هوشمند اندرویدی در بازارهای جهانی شناخته می‌شود اما اکنون می‌توان گفت که جایگاهش را در بازار از دست داده است.

بااین حال اطلاعات مربوط به رونمایی تلفن همراه ساخت شرکت اچ تی سی در صفحه فیسبوک HTC Taiwan منتشر شده و گویا این شرکت قصد دارد آن را در تاریخ 23 خرداد معرفی کند. براساس اعلام سایت فون‌آرنا گوشی موردنظر احتمالا U24 Pro خواهد بود که پیش ازاین در کنسول گوگل پلی مشاهده شد اما به‌طور رسمی معرفی نشده بود.

معرفی گوشی جدید HTC

شنیده‌ها حاکی است که این دستگاه دارای صفحه نمایش با رزولوشن 1080 در 2436 پیکسل و اسنپدراگون 7 نسل 3 و رم 12 گیگابایتی است. همچنین فون‌آرنا می‌گوید از آن‌جا که HTC فضا را برای رقابت با سامسونگ در حیطه پرچمداران مناسب ندید به‌فکر تولید بیشتر در بازار میان‌رده‌ها افتاد. اگرچه این برای طرفداران گوشی‌های این شرکت چندان مطلوب نیست و این خاطره گوشی‌های اچ تی سی اولیه را که در بازار به‌عنوان اولین گوشی‌های اندرویدی عرضه شده بودند تحت شعاع قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال گوشی Sony Ericsson Xperia X1 اولین گوشی با ویندوز موبایل و رابط کاربری پنل‌های ویژه و منحصر به‌فرد بود که توسط اچ تی سی ساخته شد.

علاوه براین شرکت نام برده تولید گوشی اندرویدی Nexus One گوگل و اولین گوشی اندرویدی T-Mobile G1 را به‌عهده داشته است. همچنین آخرین گوشی پرچمدار HTC گوشی U12+ طی سال 2018 عرضه شد و نتوانست به موفقیت در بازار برسد و به این شرکت تایوانی کمک کند.

اخبار مرتبط: