مدت‌ها بود که خبری در مورد شرکت اچ‌تی‌سی و دستگاه‌های آن نشنیده بودیم و برخی از کاربران گمان کرده بودند که دیگر قرار نیست شاهد فعالیت این شرکت باشیم. اما روز پنجشنبه شاهد معرفی HTC U23 Pro بودیم که تلاش دیگر این شرکت برای بازگشت به دنیای موبایل محسوب می‌شود.

پیش از این، شایعاتی در مورد عرضه این دستگاه و زمان عرضه آن منتشر شده بود اما در رویداد معرفی مشخص شد که بسیاری از این شایعات حقیقت داشته‌اند. در بخش جلوی این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی اولد استفاده شده که رزولوشن FullHD+ و نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد. روی این پنل برای محافظت بیشتر با گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده و در بخش بالای آن هم یک پانچ هول قرار گرفته که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

البته برخلاف انتظار، حسگر اثرانگشت این دستگاه در زیر صفحه نمایش قرار نگرفته است. در عوض، این حسگر به صورت یکپارچه با دکمه پاور طراحی شده و در سمت راست فریم قرار گرفته است. پنل پشتی دستگاه پوشش مات دارد و ماژول دوربین هم در بخش سمت چپ آن قرار گرفته است. این ماژول مستطیل شکل چهار دوربین را به همراه فلش ال‌ای‌دی در خود جای داده است.

این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود. خبر خوب این است که دوربین اصلی در این دستگاه از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار است و می‌تواند لرزش‌های دست را در تصاویر و ویدیو‌ها خنثی کند.

طراحی دوربین HTC U23 Pro

در معرفی HTC U23 Pro اعلام شد که این دستگاه برای انجام پردازش‌ها از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 استفاده می‌کند که در بنچمارک‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. این تراشه با 8 یا 12 گیگابایت رم همراه شده و فقط یک گزینه 256 گیگابایتی برای حافظه آن وجود دارد. البته باید گفت که خوشبختانه این دستگاه از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به این وسیله حافظه آن را افزایش دهید.

HTC U23 Pro به صورت پیش‌فرض با اندروید 13 عرضه می‌شود اما در مورد رابط کاربری آن حرفی زده نشده است. این دستگاه به صورت پیش‌فرض با برنامه وایورس (VIVERSE) عرضه می‌شود و همچنین با هدست واقعیت ترکیبی VIVE XR Elite هم سازگاری دارد تا کاربران بتوانند تجربه فراگیرتری را تجربه کنند.

همچنین باید گفت که این دستگاه از گواهی IP67 برخوردار است و می‌تواند تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. در مراسم معرفی HTC U23 Pro گفته شد که این دستگاه از یک باتری 4600 میلی‌آمپری بهره می برد که می‌تواند با نرخ 30 وات به صورت سیمی، و نرخ 15 وات به صورت بی‌سیم شارژ شود. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس هم در این دستگاه وجود دارد.

در مورد رنگ و قیمت هم HTC اعلام کرد که این دستگاه در دو رنگ سفید و مشکی در دو حافظه رم عرضه می‌شود. قیمت نسخه 8/256 گیگابایتی حدود 550 دلار و قیمت نسخه 12/256 گیگابایتی حدود 585 دلار اعلام شده که این دستگاه را در یکی از رقابتی‌ترین بازه‌های قیمتی قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط: افشای مشخصات HTC U23 Pro 5G + تصاویر