گوشی احتمالی جدید ریلمی قرار است پرچم‌دار جدید این غول چینی باشد. وجود آن تا به این لحظه به صورت رسمی تایید نشده اما بر طبق الگوی سال‌های قبل، انتظار می‌رود در ماه دسامبر و اواخر سال 2024 شاهد عرضه این گوشی باشیم. حال اطلاعاتی از ویژگی‌های ریلمی جی تی 7 پرو لو رفته است.

در حال حاضر، گفته می‌شود که شرکت ریلمی بر روی دو نسخه از گوشی جی تی 6 کار می‌کند که یکی از آنان مختص به بازار بین الملل و دیگری مختص بازار چین خواهد بود. نسخه گلوبال از پردازنده Snapdragon 8s Gen 3 استفاده کرده و انتظار می‌رود در تاریخ 20 ژوئن عرضه خواهد شد. وجود نسخه چینی تا به این لحظه در هاله‌ای از ابهام است اما احتمال می‌رود این دستگاه با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 در ماه جولای منتشر شود. نسخه چینی قرار است با گوشی‌هایی چون وان پلاس ایس 3 پرو، iQOO Neo 9S Pro+ و ردمی کی 70 اولترا رقابت کند.

در پایان سال جاری، تمامی برندهای چینی یکی از گوشی‌های پرچم‌دار خود را به بازار عرضه می‌کنند و شرکت ریلمی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این گوشی، احتمال می‌رود که ریلمی جی تی 7 پرو باشد که در بازارهای چین و هند عرضه خواهد شد. سال گذشته، ریلمی جی تی 5 پرو در ماه دسامبر معرفی شد پس انتظار می‌رود این دستگاه نیز در همین ماه به صورت رسمی معرفی گردد. خوشبختانه لیکری مطرح موفق شده اطلاعاتی از ویژگی‌های ریلمی جی تی 7 پرو به دست آورد و آن را به اشتراک بگذارد.

مشخصات Realme GT 7 Pro

بر طبق اطلاعات منتشر شده، دستگاه ریلمی جی تی 7 پرو از تراشه نسل جدید شرکت کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen 4 استفاده خواهد کرد که خود این تراشه انتظار می‌رود در ماه اکتبر معرفی شود. متاسفانه این دستگاه اولین گوشی بازار چین نخواهد بود که از پردازنده مذکور استفاده می‌کند زیرا اعلام شده که شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو اولین دستگاه‌ها با این تراشه هستند که انتظار می‌رود ماه اکتبر وارد بازار شوند. با این حال، جی تی 7 پرو ممکن است اولین گوشی با تراشه مذکور باشد که در بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شود.

لیکری که ویژگی‌های ریلمی جی تی 7 پرو را لو داد اعلام نمود که این دستگاه باتری بسیار بزرگی در دل خود جای خواهد داد. اگر به خاطر داشته باشید، جی تی 5 پرو باتری 5400 میلی‌آمپرساعتی داشت و با توجه به این موضوع، باید انتظار باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی را در جی تی 7 پرو داشته باشیم. علاوه بر باتری، این گوشی قرار است مانند نسخه قبلی خود، از دوربین پریسکوپی نیز بهره ببرد. لیکر دیگری به نام Smart Pikachu نیز اعلام کرد که این دستگاه از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک روی صفحه استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب، جی تی 7 پرو اولین گوشی ریلمی خواهد بود که از حسگر اولتراسونیک استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط: