گزارش‌ها نشان می‌دهد گوشی هوشمند Realme GT5 Pro با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه یک نمایشگر با سطح روشنایی خیره‌کننده ۳۰۰۰ نیتی وارد معرفی می‌شود و احتمالا می‌تواند جزو برترین دستگاه‌های سال ۲۰۲۴ لقب بگیرد.

چندی پیش، سری شیائومی ۱۴ با سطح روشنایی خودکار ۳۰۰۰ نیتی به‌همراه بهترین مشخصات سخت‌افزاری روز دنیا معرفی شد که می‌تواند کاربران بسیاری را متقاعد به‌خرید کند؛ باوجوداین، عرضه این سری به بازار چین محدود می‌شود و اطلاعاتی درباره ورود آن به بازار جهانی وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۴ میلادی جنگ و رقابتی بین سازندگان بزرگ برای عرضه نمایشگرهای باکیفیت و سطح روشنایی خودکار بالا جریان پیدا می‌کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین اخبار و شایعات از دنیای فناوری، گوشی هوشمند Realme GT5 Pro از نمایشگر ۳۰۰۰ نیتی بهره‌مند می‌شود که آن را درکنار شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو قرار می‌دهد. ازسوی‌دیگر، گوگل پیکسل ۸ پرو را با سطح روشنایی خودکار ۲۵۰۰ نیتی داریم که می‌توانند در بدترین شرایط محیطی بهترین تجربه کاربری را دراختیار ما قرار دهند، اما فناوری صفحه‌نمایش می‌تواند یکی دیگر از موضوعات مهم برای توسعه و تولید یک دستگاه هوشمند محسوب شود.

نمایشگر ۳۰۰۰ نیتی Realme GT5 Pro

طی ماه‌های اخیر، افشاگران چینی اطلاعات و جزئیات زیادی را از Realme GT5 Pro منتشر کردند که نشان می‌داد این پرچمدار اقتصادی با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و حافظه رم ۲۴ گیگابایتی برای عملکرد روان و منسجم وارد بازار می‌شود. همچنین، نمایشگر دستگاه از سطح روشنایی ۳۰۰۰ نیتی با فناوری به‌خصوصی استفاده می‌کند که درمقایسه‌با سری شیائومی ۱۴ عملکرد و روشنایی بالاتری را ارائه خواهد داد؛ بااین‌حال، به‌دلیل نبود اطلاعات گسترده دراین بخش سعی می‌کنیم به‌صورت تخصصی به‌آن نپردازیم.

شایعات تایید می‌کند ریلمی برای تولید صفحه‌نمایش با کمپانی بزرگ BOE همکاری می‌کند که در تولید پنل‌های پیشرفته با قیمت کمتر درمقایسه‌با سامسونگ و ال‌جی تبحر خاصی دارد. همچنین، بررسی‌ها نشان می‌دهد صفحه‌نمایش این دستگاه برای وان‌پلاس ۱۲ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ازآنجایی که این دو برند از زیرمجموعه‌های BBK محسوب می‌شود، اشتراک‌گذاری برخی مشخصات سخت‌افزاری کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش OLED با رزولوشنی معادل ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل همراه می‌شود که به‌عنوان استانداری برای گوشی‌های چینی زیرنظر BBK تبدیل شده است و از حاشیه بسیار باریک با انحنای ۲.۵ بعدی بهره می‌برد.

باتوجه‌به اطلاعات افشا شده در شبکه‌های مجازی از گوشی هوشمند Realme GT5 Pro می‌توان به‌زودی شاهد معرفی آن در بازار داخلی چین خواهیم بود. بااین‌حال، اگر گزارش جدیدتری از دستگاه در رسانه‌های حوزه فناوری منتشر شد آن را در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: