براساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد پاییز امسال شاهد رونمایی از گوشی های جدید اوپو، ویوو و شیائومی باشیم.

گزارش‌های متعددی حاکی از رونمایی نسل جدید تراشه‌های موبایلی پرچمدار در مهر ماه ۱۴۰۳ هستند. شرکت کوالکام به احتمال زیاد از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در این ماه رونمایی خواهد کرد و گزارش‌ها همچنین به معرفی احتمالی دایمنسیتی ۹۴۰۰، تراشه‌ پرچمدار مدیاتک، در همین بازه زمانی اشاره دارند.

طبق پست جدیدی که توسط افشاگر Digital Chat Station در شبکه‌ اجتماعی Weibo منتشر شده است، به نظر می‌رسد اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه‌های قدرتمند نیز درمهر ماه معرفی شوند. این اخبار نویدبخش، خبر از رقابت داغ میان کمپانی‌های پیشرو در حوزه‌ی تراشه‌های موبایلی می‌دهد. انتظار می‌رود معرفی این تراشه‌ها، زمینه‌ساز معرفی گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر و باقابلیت‌های بیشتری در آینده‌ نزدیک باشد.

تحلیلگر برجسته‌ حوزه فناوری، Digital Chat Station، خبر از رونمایی چندین گوشی هوشمند پرچمدار در پاییز ۱۴۰۳ می‌دهد. این گوشی‌ها از نسل جدید تراشه‌های قدرتمند و نمایشگر با رزولوشن ۱.۵k بهره‌مند خواهند بود. Digital Chat Station همچنین خاطرنشان کرده است که ابعاد این گوشی‌ها بزرگ نخواهد بود؛ این موضوع می‌تواند حاکی از آن باشد که وی احتمالاً تنها به مدل‌های استاندارد و نه نسخه‌های “پرو” از سری پرچمداران آینده‌ برندهای مختلف اشاره دارد.

گوشی هایجدید در پاییز

این‌پیش‌بینی‌ها نویدبخش معرفی گوشی‌های هوشمند با کارایی بالاتر و قابلیت‌های سخت‌افزاری پیشرفته‌تر در آینده‌ نزدیک است. استفاده ازنسل جدید تراشه‌ها می‌تواند سبب ارتقاء سرعت، توان پردازشی و بهره‌وری انرژی در این نسل از گوشی‌های هوشمند شود.

جزئیات فاش شده حاکی از آن است که دو گوشی از این جمع به تراشه‌ دایمنسیتی ۹۴۰۰ مجهز خواهند شد، در حالی که یک گوشی دیگر از تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیرو خواهد گرفت. گزارش‌های Digital Chat Station نشان می‌دهند که گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالا شیائومی ۱۵ باشد. ازطرفی دیگر، گزارش‌هامعرفی ویوو X200 و اوپو Find X8، هر دو مجهز به دایمنسیتی ۹۴۰۰ را در ماه اکتبر تایید می‌کنند. این افشاگری همچنین اشاره دارد که ویوو X200 و اوپو Find X8 از دوربین تله‌فوتو پریسکوپ بهره خواهند برد، در حالی که به نظر می‌رسد شیائومی ۱۵ فاقد این قابلیت باشد.

با نزدیک شدن به پاییز، اطلاعات تکمیلی در خصوص مشخصات فنی دقیق‌تر، برندهای سازنده و قابلیت‌های ویژه این گوشی‌های پرچمدار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات فاش شده، شیائومی ۱۵ احتمالا درکنار نسخه‌ بزرگ‌تر خود، شیائومی ۱۵ پرو، معرفی خواهد شد. هر دوی این گوشی‌ها از تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ (SD8G4) بهره خواهند برد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد ویوو X200 پرو مجهز به تراشه‌ دایمنسیتی ۹۴۰۰ نیز در کنار نسخه‌ استاندارد X200 رونمایی شود.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا اوپو Find X8 Ultra نیز در مهرماه معرفی خواهد شد یا خیر. این احتمال وجود دارد که نسخه‌ Ultra این گوشی، مجهز به تراشه‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و قابلیت اتصال ماهواره‌ای، در اوایل سال ۲۰۲۵ در چین معرفی شود.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، گزارش‌ها حاکی از توسعه‌ دیگر گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از جمله وان‌پلاس ۱۳ پرو، سری iQOO ۱۳، ردمی K80 پرو و رئیل‌GT 6 پرو هستند. انتظار می‌رود این گوشی‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ معرفی شوند.

اخبار مرتبط: