طبق گزارشات، شیائومی 15، به زودی با دوربینی 50 مگاپیکسلی و تله‌فوتو و همچنین جدیدترین تراشه‌ی کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 4، رونمایی خواهد شد.

طبق گفته‌های Digital Chat Station، افشاگر شناخته‌شده، شیائومی در حال کار روی نسل بعدی پرچمدارانش یعنی شیائومی 15، است. انتظار می‌رود این گوشی‌ها در اواخر سال جاری میلادی(2024) رونمایی شوند.گزارش‌ها حاکی از آن است که شیائومی 15 به دوربین‌های جدیدی مجهز خواهد شد و در حال حاضر در حال گذراندن مراحل تست است.هنوز اطلاعات زیادی در مورد مشخصات دقیق این گوشی‌ها در دست نیست، اما قرار است به زودی شاهد به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف از جمله دوربین، پردازنده و نمایشگر باشیم.

سری شیائومی 15 به یک دوربین پریسکوپی 50 مگاپیکسلی جدید مجهز خواهد شد. این خبر، نوید ارتقای قابل توجهی در بخش زوم گوشی‌های آینده شیائومی را می‌دهد. علاوه بر این، گفته می‌شود که شیائومی در حال تست یک لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی بالا برای این سری نیز خواهد بود. این موضوع می‌تواند خبر خوشی برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد.

مشخصات سری شیائومی 15

در بخش پردازنده، گزارش ها حاکی از آن است که مدل‌های شیائومی 15 از جدیدترین تراشه‌ی کوالکام، SM8750، استفاده خواهند کرد. این تراشه که با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 نیز شناخته می‌شود، به احتمال زیاد در اواخر سال جاری میلادی یعنی سال 2024 رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود که قدرتمندترین تراشه‌ی موجود در بازار باشد. انتشار این اطلاعات هیجان‌انگیز، انتظار برای سری شیائومی 15 را دوچندان می‌کند. این گوشی‌ها با ترکیب دوربین‌های قدرتمند و پردازنده‌ی فوق‌العاده، می‌توانند به عنوان رقبای جدی در بازار پرچمداران مطرح شوند.

این تراشه احتمالا برای نسل چهارم اسنپدراگون 8 در نظر گرفته شده است. شیائومی سابقه‌ی درخشانی در به‌کارگیری تراشه‌های پرچمدار کوالکام دارد و معمولا جزو اولین برندهایی است که از این پردازنده‌ها در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که سری شیائومی 15 از نمایشگر تخت 6.36 اینچی بهره خواهد برد. این موضوع بار دیگر توسط منابع موثق تأیید شد. علاوه‌براین، گفته می‌شود که این سری به حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش اولتراسونیک نیز مجهز خواهد شد. این فناوری جدید، تجربه‌ی امن‌تر و کارآمدتری از باز کردن قفل گوشی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. با‌این‌حال، توجه‌به این نکته ضروری است که تاکنون هیچ‌کدام از این اطلاعات به طور رسمی توسط شیائومی تأیید نشده‌اند.

اخبار مرتبط: