طبق گزارشات، دوربین‌های آیفون ۱۶ پرو مکس به دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته مجهز خواهد شد که این موضوع، برتری قابل توجهی را نسبت به آیفون ۱۶ پرو به ارمغان خواهد آورد.

مدل‌های آیفون ۱۶ پرو به احتمال زیاد دستخوش تغییرات طراحی قابل‌توجهی می‌شوند که از افزایش سایز صفحه نمایش و ابعاد کلی دستگاه شروع می‌شود. این گوشی‌ها همچنین از مجموعه‌ای از تغییرات داخلی بهره‌مند خواهند شد که برای پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل در نظر گرفته شده است. در حالی که اپل به دنبال ادغام هوش مصنوعی در سطح سیستم عامل است، حالا گزارش‌هایی منتشر شده که بر اساس آن‌ها، آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگ‌تر، به دوربین‌های اصلی و اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی جدید مجهز خواهد شد.

در نسل جدید آیفون‌های پیشرفته، دوربین‌ها ارتقاء قابل‌توجهی پیدا خواهند کرد. آیفون ۱۶ پرو مکس از یک لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی برای ثبت بهتر تصاویر در محیط‌های کم‌نور بهره‌مند خواهد شد. این در حالی است که در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، لنز اصلی 48 مگاپیکسلی بود اما لنز فوق‌عریض همچنان در رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی باقی مانده بود.

به‌نظر می‌رسد امسال تنها مدل بزرگ‌تر یعنی آیفون ۱۶ پرو مکس از لنز فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی بهره‌مند شود و مدل کوچک‌تر یعنی آیفون ۱۶ پرو از این ارتقاء جا بماند. یکی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو به نام OvO Baby Sauce OvO ادعا می‌کند که دوربین اصلی آیفون ۱۶ پرو مکس نیز با سنسور سفارشی پیشرفته ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX903 ارتقاء خواهد یافت. درمقابل، مدل کوچک‌تر ۶.۳ اینچی آیفون ۱۶ پرو همچنان از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سفارشی سونی IMX803 استفاده خواهد کرد که در مدل‌های فعلی نیز به کار رفته است.

تنظیمات دوربین iPhone 16 Pro Max

شایعات تایید می‌کند به‌غیر از ارتقا دوربین اصلی در آیفون ۱۶ پرو مکس، لنز اولترا واید این مدل نیز شاهد جهشی قابل‌توجه خواهد بود و برای اولین بار به رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل مجهز می‌شود. شایان ذکر است که این نخستین باری نیست که جزئیاتی در خصوص ارتقاء سنسورهای دوربین در آیفون ۱۶ پرو مکس به اطلاع عموم می‌رسد. پیش‌تر در اوایل سال جاری، افشاگر چینی، Digital Chat Station، نیز صحت این موضوع را تایید کرده بود. این شخص که مدل رده‌بالای آیفون ۱۶ پرو مکس از سنسورهای بهبودیافته برای عملکرد بهتر در عکاسی با نور کم بهره‌مند خواهد شد. ادعاهای مطرح‌شده توسط او نشان می‌دهد دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به‌کار رفته در پرو مکس از مدل طراحی شده (stacked design)، یک مبدل آنالوگ به دیجیتال 14 بیتی (ADC) و کنترل‌کننده‌ گِین دیجیتال (DCG) برای ارتقاء گستره‌ دینامیکی و کاهش نویز تصاویر برخوردار خواهد بود.‌‌

باتوجه‌به گزارش‌های منتشر شده در اواخر سال گذشته، کمپانی اپل در تلاش است تا شکاف موجود میان قابلیت‌های دوربین مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس را کاهش دهد. این امر می‌تواند به معنای تجهیز هر دو مدل از سری پرو به لنز فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی باشد، لیکن صحت این موضوع در حال حاضر قابل تأیید قطعی نیست. با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌شود در سال آتی، اپل تمامی حسگرهای دوربین در سری آیفون ۱۷ پرو را به رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل ارتقاء دهد، که این امر شامل لنزهای تله‌فوتو نیز خواهد شد.

براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، نسل جدید آیفون‌های اپل، سری ۱۶، در شهریور ماه سال ۱۴۰۳ عرضه خواهند شد. این گوشی‌های هوشمند علاوه بر بهره‌مندی از پردازنده‌های قدرتمند A18 و A18 Pro، شاهد ارتقاء سخت‌افزاری در بخش‌های مختلف خواهند بود. همچنین گفته می‌شود این دستگاه‌ها به طور اختصاصی برای پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی نسل آتی اپل که در به‌روزرسانی iOS 18 معرفی خواهند شد، بهینه‌سازی شده‌اند.

اخبار مرتبط: