گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد دکمه جدیدی را تحت‌عنوان کپچر برای ضبط ویدئویی به سری آیفون ۱۶ پرو اضافه کند؛ اکنون رندرهای اولیه طراحی احتمالی آن را نشان می‌دهد.

همان‌طورکه می‌دانید، زمان زیادی تا رونمایی از سری آيفون ۱۶ در شهریور سال 1403 باقی‌مانده است؛ بااین‌حال، افشاگری‌های درخصوص قابلیت‌های سخت‌افزاری و طراحی آن نشان می‌دهد نسل آینده پرچمداران اپل تفاوت‌های نسبتا چشمگیری خواهند داشت که باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود. به‌عنوان‌مثال، قرار است غول کوپرتینو برای ضبط ویدئویی دکمه کپچر را معرفی کند که برای کاربران حرفه‌ای اهمیت به‌خصوصی خواهد داشت که با استفاده ازآن در سریع‌ترین زمان ممکن وارد نرم‌افزار دوربین شوند؛ همچنین، یک ارتقا نرم‌افزاری با هوش مصنوعی وجود دارد که کمک زیادی به بهبود ویرایش تصاویر می‌کند.

باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری، فاحش‌ترین تغییر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس پشتیبانی از صفحه‌نمایش بزرگ 6.3 اینچی و 6.9 اینچی محسوب می‌شود که درمقایسه‌با سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تجربه کاربری بهتری را دراختیار قرار می‌دهند. همچنین، آيفون ۱۶ پرو مکس با نمایشگر 6.9 اینچی به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه شناخته خواهد شد که حتی از گلکسی S24 اولترا با نمایشگر 6.8 اینچی بزرگ‌تر خواهد بود. ازسوی‌دیگر، اپل تلاش زیادی برای رونمایی از پنل تمام‌صفحه می‌کند، اما معلوم نیست بتواند آن را برای سال آینده عرضه کند.

دکمه کپچر آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس

علاوه‌براین، آیفون ۱۶ پرو با ابعادی معادل 8.25×71.45×149.6 میلی‌متر و وزن 194 گرم عرضه می‌شود که درمقایسه‌با نسل فعلی مقداری سبک‌تر و ضخیم‌تر خواهد شد؛ بااین‌حال، قابلیت‌های کاربری به‌شکل قابل‌توجهی بهبود می‌یابد تا کاربران بتوانند با استفاده از نهایت تجربه کاربری را داشته باشند. ازسوی‌دیگر، آیفون ۱۶ پرو مکس که مدل ویژه به‌شمار می‌رود چندین قابلیت منحصر‌به‌فرد خواهد داشت تا بتواند جایگاه نخست بهترین گوشی سال را کسب کند.

وب‌سایت خبری MacRumors اشاره کرد گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از دکمه کپچر برخوردار می‌شوند که طراحی اولیه آن نشان می‌دهد غول فناوری کوپرتینو در کدام بخش از پرچمدارانش ازآن استفاده خواهد کرد. همان‌طورکه در تصاویر مشاهده می‌کند، دکمه پاور مانند نسل‌های گذشته در سمت راست قرار می‌گیرد و دکمه کپچر با فاصله‌ای اندک زیر آن خواهد بود؛ انتظار می‌رود دکمه Capture به‌عنوان یک میان‌بر اپلیکیشن دوربین تنها برای نسخه‌های پرو باشد، اما حضور آن در مدل‌های پایه رد نمی‌شود.

ازسوی‌دیگر، شایعات تایید می‌کند ماژول دوربین با بهبود چشمگیری مواجه می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سنسور 48 مگاپیکسلی اولترا واید اشاره کرد که نسبت‌به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فعلی جهش مطلوبی به‌شمار می‌رود. همچنین، نسخه پرو به سنسور تله‌فوتو تتراپریسم ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری مجهز می‌شود تا قابلیت انحصاری آیفون ۱۵ پرو مکس به نسخه پرو مهاجرت کند. در انتها سری آيفون ۱۶ پرو از پردازنده A18 Pro برخوردار خواهند شد که توان گرافیکی و پردازشی عظیمی را به‌همراه خواهد داشت تا کاربران بتوانند با سطح گرافیکی بالاتری از بازی‌های ویدئویی سال بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: