آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به دکمه جدیدی به‌نام کپچر باتن مجهز می‌شود که مکانیکی و حساس به فشار است و کاربران می‌توانند از آن برای زوم کردن، فوکوس و عکاسی استفاده کنند.

شرکت اپل اواخر شهریور در رویداد wonderlust از سری آیفون ۱۵ با فریم تیتانیومی، درگاه تایپ سی و پردازنده قدرتمند برای اجرای بازی‌های سنگین رزیدنت اویل رونمایی کرد. غول کوپرتینویی چند ماه قبل از مراسم، مراحل تولید را آغاز کرده بود و توسعه سری آیفون ۱۶ هم پیش از این مراسم شروع شد. پیش از این شایعات زیادی درباره اضافه کردن یک دکمه دیگر به‌نام کپچر باتن شنیده می‌شد که قرار است در لبه سمت چپ و پایین نسخه‌های پرو و پرو مکس اضافه شود. البته هنوز محل قرارگیری آن قطعی نشده و حتی ممکن است در مناطق مختلف متفاوت باشد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که جزئیات جدیدی درباره آن نمایش می‌دهد.

صفحه نمایش آیفون 16

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، دکمه جدید کپچر باتن (Capture Button) فقط در نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ در دسترس قرار می‌گیرد. این دکمه به کاربر اجازه می‌دهد روی عکاسی و فیلم‌برداری کنترل بیشتری داشته باشد. پیش از این تصور می‌شد که این دکمه فقط به‌عنوان کلید شاتر و برای تنظیم فوکوس کاربرد داشته باشد، اما اطلاعات جدید نشان می‌دهند این دکمه از حرکت‌های مختلف دست پشتیبانی کرده و به فشار حساس است. درحقیقت پیش از این تصور می‌شد که این دکمه از نوع خازنی است، اما گزارش جدید نشان می‌دهد با یک دکمه مکانیکی روبرو هستیم.

براین اساس کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت روی دکمه از چپ به راست و برعکس می‌توانند زوم کنند. با یک فشار کوچک، دوربین روی سوژه فوکوس کرده و با بیشتر کردن فشار عکس گرفته شده یا فیلم‌برداری آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد با یک دکمه چند کاره روبه‌رو هستیم که می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد. همچنین دقیقا مانند دکمه اکشن، کپچر باتن هم قابلیت شخصی‌سازی داشته و کاربر می‌تواند آن را مطابق نیازش تنظیم کند. علاوه‌بر آن این احتمال وجود دارد که با کمی بزرگ‌تر کردن اکشن باتن و قرار گرفتن دکمه کپچر در قسمت پایینی، این دستگاه به یک گوشی گیمینگ با ۲ دکمه در لبه کناری دستگاه تبدیل شود.

علاوه‌بر امکان اشتباه بودن افشا، هنوز چند ماه تا آغاز مراحل تولید انبوه آیفون ۱۶ باقی مانده و ممکن است طی هفته‌ها و ماه‌های آینده جزئیاتی درباره آیفون ۱۶ تغییر کند.

اخبار مرتبط: