سامسونگ امسال با عرضه سری ۴ سعی می‌کند دستگاه‌های میان‌رده خودش را در رقابت نگه دارد. این سری شامل چند دستگاه در بازه‌های قیمتی متفاوت می‌شود که هر‌کدام برای کاربران خاصی ساخته شده‌اند. اما بخش عمده‌ای از توجه روی گلکسی A54 متمرکز شده زیرا این دستگاه بالاترین قیمت را دارد و بهترین دستگاه‌ میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شود. برای خرید دستگاه مناسب خودتان، در بررسی سامسونگ گلکسی A54 با ما همراه باشید.

جعبه گشایی سامسونگ گلکسی A54
جعبه گشایی Galaxy A54

جعبه دستگاه طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. در بخش جلوی این جعبه شاهد نام دستگاه و تصویری از جلو و پشت آن هستیم. این تصویر با رنگ دستگاهتان هماهنگ بوده و در رنگ‌های مختلف، از تصویر زمینه‌های متفاوتی استفاده شده است. در بخش‌های کناری جعبه هم دوباره شاهد نام دستگاه هستیم. برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، حالا پوشش پلاستیکی از جعبه حذف شده و در عوض، از دو برچسب برای ثابت نگه داشتن جعبه استفاده شده است.

همانطور که در سال‌های گذشته دیدیم، آداپتور شارژ از جعبه این دستگاه‌ حذف شده و شما برای خرید آن باید هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید. در جعبه Samsung A54 شاهد قرارگیری خود دستگاه در کنار دفترچه‌های راهنما و کابل شارژر هستیم. تجربه جعبه‌گشایی این دستگاه بسیار ساده است و ویژگی خاصی در آن وجود ندارد.

دکمه های کناری سامسونگ گلکسی A54
طراحی

امسال زبان طراحی تمامی دستگاه‌های سری A تغییر کرده و سامسونگ تلاش کرده تا آن‌ها را با پرچمداران خود هماهنگ‌تر کند. قاب پشتی تمامی گوشی‌های این سری از مدل A14 گرفته تا A54، زبان طراحی سری S را در پیش گرفته‌اند و ماژول دوربین را کمی تغییر داده‌اند. حالا هر‌کدام از دوربین‌ها به صورت جداگانه از این قاب بیرون زده‌اند و دیگر ماژول بزرگی برای همه آن‌ها وجود ندارد. فلش ال ای دی هم به صورت یکپارچه با قاب طراحی شده است.

این طراحی، ظاهرا دستگاه را کمی بهتر کرده و برجستگی ماژول را از بین برده است. اما بیرون زدگی جداگانه لنز‌ها مشکلات خود را هم دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، جمع شدن گرد و غبار در فضای میانی آن‌ها است. در بخش پایین این فریم شاهد قرارگیری پورت یو اس بی C و شیار اسپیکر اول هستیم. اما نکته قابل توجه، استفاده از دو میکروفون در بخش پایین دستگاه است که می‌تواند به افزایش شفافیت صدا کمک کند. در بخش راست فریم، دکمه پاور و دکمه‌های ولوم قرار گرفته‌اند و سمت چپ فریم کاملا خالیست. 

در بخش بالایی فریم هم شاهد قرارگیر میکروفون سوم و شیار سیم‌کارت هستیم. این اسلات دو جایگاه دارد که می‌توانید از آن‌ها برای دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت به همراه کارت حافظه استفاده کنید. در بخش جلوی دستگاه هم صفحه نمایش به صورت کاملا تخت طراحی شده و یک پانچ هول کوچک در بخش بالای آن برای دوربین سلفی قرار دارد. یک شیار بسیار کوچک هم در این بخش قرار گرفته که اسپیکر مکالمه را در خود جای داده است. البته لازم به ذکر است که این اسپیکر به عنوان اسپیکر دوم هم عمل می‌کند.

ابعاد گوشی۸.۲*۷۶.۷*۱۵۸.۲
وزن گوشی۲۰۲ گرم
جنس قاب پشتیشیشه
جنس بدنهپلاستیک
استاندارد ضد آبIP67

خوشبختانه همانطور که قیمت Samsung Galaxy A54 نشان می‌دهد، در آن شاهد استفاده از مواد با کیفیتی در بخش بدنه هستیم. بخش پشت و جلو از شیشه ساخته شده‌اند و از آن‌ها به وسیله گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. البته باید گفت که فریم دستگاه از پلاستیک ساخته شده و مقاومت آن در برابر خط و خش کم است. این دستگاه همچنین از گواهی IP67 برخوردار است که آن را تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌کند. ضخامت دستگاه هم ۸.۲ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۲ گرم اعلام شده که اعداد مناسبی نسبت به اندازه دستگاه محسوب می‌شوند.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A54
صفحه نمایش گلکسی A54
نوع پنلسوپر امولد
اندازه صفحه۶.۴۰ اینچی
رزولوشن۱۰۸۰*۲۳۴۰
تراکم پیکسلی۴۰۳ppi
نرخ به روز رسانی۱۲۰ هرتز

دستگاه‌های رده بالای سامسونگ همیشه از صفحه نمایش‌های با کیفیتی استفاده می‌کنند که آن‌ها را از دیگر میان‌رده‌های بازار متمایز می‌کند. در این دستگاه از یک پنل سوپر امولد با اندازه ۶.۴۰ اینچی استفاده شده که نسبت به نسل قبلی، کمی کوچک‌تر شده است. این پنل رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسلی دارد و نرخ بروزرسانی آن هم تا ۱۲۰ هرتز بالا می‌رود. البته دقت داشته باشید که این نرخ تطبیق‌پذیر نیست اما سامسونگ قابلیتی را برای تنظیم خودکار آن در نظر گرفته که در آن، نرخ بروزرسانی با توجه به فعالیت شما بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز جابجا می‌شود.

این پنل از گواهی HDR10+ برخوردار است و روشنایی آن تا ۱۰۰۰ نیت هم بالا می‌رود. حاشیه‌های صفحه نمایش اندازه مناسبی دارند و اندازه آن‌ها تقریبا با هم برابر است. همین موضوع به دستگاه اجازه داده تا نسبت صفحه به بدنه ۸۲.۹ درصدی داشته باشد. این پنل می‌تواند رنگ‌ها را به خوبی نمایش دهد و جزئیات تصاویر به خوبی در آن دیده می‌شود. البته ممکن است گاهی اوقات رنگ‌ها کمی بیش از حالت عادی اشباع به نظر برسند اما این موضوع را می‌توان با تغییر تنظیمات حل کرد. تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ بسیار خوب به نظر می‌رسد و دیدن پیکسل‌ها به صورت تکی کار ساده‌ای نیست. 

این پنل در محیط‌های پر نور به راحتی قابل مشاهده است اما قابلیت Vision Booster هم به آن اضافه شده است. این قابلیت به گلکسی A54 اجازه می‌دهد تا در شرایطی که نور زیادی وجود دارد، رنگ‌بندی بخش‌های مختلف صفحه نمایش را تغییر دهد و دیدن آن را راحت‌تر کند. استفاده از محتوای تصویری و ویدیویی در این دستگاه تجربه خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد. 

بررسی Galaxy A54 نشان داد که فیلم‌ها با جزئیات خوبی پخش می‌شوند و غلظت رنگ‌های آن‌ها چشم‌نواز است. نسبت تصویر حالا به ۱۹.۵:۹ تغییر یافته و فیلم‌های سینمایی تقریبا تمام فضای صفحه را پر می‌کنند. در صورت استفاده از محتوای اچ دی آر، کیفیت رنگ‌ها و روشنایی صفحه نمایش نسبت به حالت عادی هم بیشتر می‌شود و تجربه کاربری شما را بهتر می‌کند. در این صفحه نمایش از گوریلا گلس ۵ استفاده شده اما به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک محافظ جداگانه هم برای آن استفاده کنید. 

دوربین سامسونگ گلکسی A54
دوربین گلکسی A54
رزولوشن دوربین‌ اصلی۵۰ مگاپیکسل
کیفیت فیلم برداری۴K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps
امکانات دوربین اصلیPDAF, OIS

سیستم دوربین گلکسی A54 نسبت به نسل‌های قبلی خود ارتقا‌هایی داشته اما این پیشرفت‌ها ممکن است چندان هم چشمگیر نباشند. رزولوشن سنسور دوربین اصلی در این دستگاه، ۵۰ مگاپیکسل اعلام شده است. این سنسور اندازه ۱/۱.۵۶ اینچی دارد و از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دوربین دوم از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به همراه لنز اولترا واید تشکیل شده که زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای دارد. دوربین سوم این سیستم هم از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو استفاده می‌کند.

دوربین اصلی در حالت عادی پیکسل‌ها را با نسبت ۴ به ۱ ترکیب می‌کند و تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را به شما تحویل می‌دهد. ترکیب پیکسل‌ها به دستگاه اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را در تصاویر ثبت کند و نویز آن‌ها را کاهش دهد. این موضوع در رنگ‌های تصاویر هم تاثیر دارد و می‌تواند آن‌ها را به واقعیت نزدیک‌تر کند. البته شما می‌توانید در برنامه دوربین حالت ۵۰ مگاپیکسلی را فعال کنید و تصاویر را با رزولوشن کامل ثبت کنید. 

تصاویر ثبت شده با این دوربین در نور روز، بسیار با کیفیت هستند و رنگ‌ها به خوبی در آن‌ها نمایش داده می‌شوند. دوربین این دستگاه با کاهش نور هم تا حد ممکن مقابله می‌کند و می‌تواند تصاویر خوبی را ثبت کند. البته طبیعتا با کاهش نور محیط، کیفیت تصاویر هم کمی کاهش پیدا می‌کند اما این موضوع در گلکسی A54 کمی دیرتر رخ می‌دهد. 

استفاده از حالت ۵۰ مگاپیکسلی در نور زیاد نتایج بهتری دارد. در این شرایط، تصاویر ثبت شده جزئیات بیشتری دارند و نویز در آن‌ها کمتر به چشم می‌خورد. البته باید گفت که نویز در تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی بسیار کمتر وجود دارد و می‌توان ترکیب پیکسل‌ها را علت این موضوع دانست. استفاده از رزولوشن کامل سنسور تنها در زمانی پیشنهاد می‌شود که سوژه شما جزئیات زیادی دارد و از نور محیطی خوبی برخوردار هستید. 

اگر قصد دارید در شب با گلکسی A54 عکس بگیرید، خبر خوب این است که حالت نایت مود هم در برنامه دوربین وجود دارد. به لطف لرزشگیر اپتیکال، این حالت زمان بیشتری لازم دارد اما نتایج آن، نور بیشتر و نویز کمتری دارند. همچنین لرزشگیر اپتیکال می‌تواند به شما کمک کند تا در حین حرکت، تصاویر واضح‌تری را ثبت کنید. حالت‌های بیشتری هم در برنامه دوربین وجود دارند که هرکدام در شرایط خاصی استفاده می‌شوند. 

شما می‌توانید در شب بدون نایت مود هم تصویر برداری کنید اما این تصاویر نویز بیشتری دارند و رنگ‌ها در آن‌ها کمی بی روح هستند. در کل می‌توان دوربین اصلی این دستگاه را در حد برترین میان‌رده‌های بازار دانست و انتظار نتایج خوبی را از آن داشت. در برنامه دوربین گزینه زوم دو برابری هم وجود دارد اما این کار توسط دوربین اصلی انجام می‌شود و خبری از دوربین تله‌فوتو نیست. 

تصاویر ثبت شده با زوم دو برابری از کیفیت خوبی برخوردارند و رنگ‌های در آن‌ها تقریبا مشابه دوربین اصلی هستند. البته در برخی موارد شما می‌توانید با زوم ۱× یا حالت ۵۰ مگاپیکسلی تصویربرداری کنید و بعد در آن زوم کنید. دوربین اولترا واید هم ظاهرا از مدل قبلی به این دستگاه منتقل شده اما ظاهرا بهبود‌هایی در آن به وجود آمده است. 

این دوربین رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای دارد که برای یک دستگاه میا‌ن‌رده خوب محسوب می‌شود. کیفیت تصاویر این دوربین در نور روز خوب است و رنگ‌ها به خوبی در آن‌ها نمایش داده می‌شوند. البته همانطور که می‌دانید، نمی‌توان از دوربین اولترا‌واید انتظار عملکردی مشابه به دوربین اصلی داشت. جزئیات در این دوربین کمی کمتر از دوربین اصلی هستند و کیفیت رنگ‌ها هم در آن‌ها یکسان نیست.

در بررسی گلکسی A54 مشخص شد که هماهنگی میان رنگ‌های دوربین اصلی و دوربین اولترا‌واید نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. این موضوع عموما در دستگاه‌های میان‌رده دیده نمی‌شود و توجه سامسونگ به آن، خبر خوبی محسوب می‌شود. کیفیت تصاویر این دوربین نسبت به میان‌رده‌های دیگر بازار بسیار خوب است و ممکن است گاهی اوقات نتایج آن در حد دوربین اصلی هم باشند.

سامسونگ برای بهبود جلوه چشم ماهی تصاویر اولترا‌واید سعی کرده تا از نرم‌افزار دستگاه کمک بگیرد که تا حدودی تاثیر گذار بوده است. البته هنوز هم اگر به گوشه‌های تصاویر دقت کنید، می‌توانید کمی این جلوه را ببینید. کیفیت تصاویر این دوربین در نور شب افت می‌کند و رنگ‌ها غلظت خود را از دست می‌دهند. سطح جزئیات در این تصاویر خیلی بالا نیست و نویز نسبتا زیادی در آن‌ها وجود دارد.

در پایان هم باید در مورد دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو صحبت کرد که اصلا انتظار زیادی از آن وجود ندارد. این دوربین از گلکسی A53 به A54 منتقل شده و اصلا نمی‌توان روی عملکرد آن حسابی باز کرد. این دوربین می‌تواند در فاصله ۳ تا ۵ سانتی متری روی سوژه فوکوس کند و جزئیات مناسبی را از آن ثبت کند. اما تصاویر ثبت شده با این دوربین رزولوشن خیلی خوبی ندارند و رنگ‌ها در آن‌ها بی‌روح هستند. 

فیلم‌برداری با دوربین اصلی در سه کیفیت اچ دی، فول اچ دی و ۴K انجام می‌شود اما شما در بالاترین رزولوشن فقط به نرخ فریم ۳۰ فریم در ثانیه محدود هستید. به لطف وجود لرزشگیر اپتیکال، تمامی ویدیو‌ها بسیار ثابت هستند و لرزشی در آن‌ها دیده نمی‌شود. البته این لرزش در حالت ۴K کمی بیشتر از حالت‌های فول اچ دی است.

ویدیو‌های ثبت شده در نور روز، از کیفیت بالایی برخوردارند و رنگ‌ها به خوبی در آن‌ها ثبت می‌شود. محدوده دینامیکی این ویدیو‌ها بسیار بالاست و نور بخش‌های مختلف تصویر به خوبی تنظیم می‌شود. خوشبختانه در این ویدیو‌ها خبری از نویز نیست. به لطف رزولوشن بالای سنسور اصلی، شما می‌توانید با رزولوشن ۱۰۸۰ و ۴K با زوم دو برابری فیلم‌برداری کنید. البته تصاویر ۴K در این حالت کمی کیفیت خود را از دست می‌دهند اما این موضوع در رزولوشن فول اچ دی وجود ندارد.

حجم ویدیو‌ها در حالت عادی ممکن است کمی زیاد باشد و شما می‌توانید برای کاهش آن، گزینه کدک H.265 را در تنظیمات فعال کنید. در کل می‌توان ویدیو‌های ۱۰۸۰ این دوربین را به عنوان بهترین گزینه دانست. این ویدیوها کیفیت مناسبی دارند و رنگ‌ها به خوبی در آن‌ها نمایش داده می‌شود. لرزشگیر اپتیکال هم در این حالت به خوبی عمل می‌کند و ویدیو‌های پایداری را ثبت می‌کند.

این عملکرد خوب با کاهش نور ضعیف‌تر می‌شود و نویز در آن افزایش پیدا می‌کند. البته همچنان رنگ‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند و سطح جزئیات ویدیو‌ها در آن بالاست. سایه‌ها در این ویدیو‌ها به خوبی نمایش داده می‌شود و محدوده دینامیکی تصاویر نسبتا بالاست. کیفیت ویدیو‌های شب در دوربین اولترا واید کمتر هم می‌شود. ویدیو‌ها نور کمی دارند و رنگ‌های آن کمی بی‌روح‌تر از حالت عادی هستند.

Samsung A54 از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در پانچ هول مرکز صفحه نمایش قرار گرفته است. این دوربین به صورت پیش‌فرض تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را به شما تحویل می‌دهد اما امکان ارتقا رزولوشن به ۳۲ مگاپیکسل هم در برنامه دوربین وجود دارد. البته برای انتخاب زاویه دوربین، دو گزینه وجود دارد که شما را بین رزولوشن ۸ و ۱۲ مگاپیکسل جابجا می‌کند. 

دوربین سلفی سامسونگ گلکسی A54
دوربین سلفی
رزولوشن دوربین۳۲ مگاپیکسل
کیفیت فیلم‌برداری۴K@30fps, 1080p@30/60fps

تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی سامسونگ A54 در نور مناسب، بسیار خوب هستند. این تصاویر جزئیات خوبی دارند و رنگ‌ها در آن‌ها از غلظت بالایی برخوردارند. محدوده دینامیکی این تصاویر هم بسیار بالاست و منابع نوری هم در آن‌ها تنظیم می‌شوند. ثبت ویدیو در این دوربین شرایطی مشابه به دوربین اصلی دارد و شما می‌توانید در آن از سه گزینه ۷۲۰، ۱۰۸۰ و ۴K استفاده کنید. ویدیو‌ها در نور مناسب کیفیت خوبی دارند و رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهند. 

اما عملکرد این دوربین با کاهش نور ضعیف‌تر می‌شود و نویز در تصاویر و ویدیو‌های آن بیشتر می‌شود. کیفیت تصاویر در نور شب قابل قبول است اما رنگ‌های آن بی‌روح هستند و جزئیات کمتری در آن‌ها وجود دارد. در ویدیو‌ها هم اتفاق مشابهی رخ می‌دهد. با کاهش نور، نویز در آن‌ها بیشتر می‌شود و غلظت رنگ‌ها کمتر می‌شود.

در کل می‌توان تجربه ما در بررسی گلکسی A54 را یک تجربه خوب با ایراد‌های کوچک دانست. این دوربین عمدتا عملکرد خوبی دارد و نتایج آن در نور خوب ممکن است شما را متعجب کنند. سامسونگ تجربه استفاده از دوربین این دستگاه را کمی نسبت به گذشته بهتر کرده اما همچنان تفاوت‌هایی میان این دستگاه و رقبای آن وجود دارد.

برنامه‌های سامسونگ گلکسی A54
سخت افزار
نام تراشهاگزینوس ۱۳۸۰
تعداد هسته ها۸
معماری تراشه۵ نانومتر
پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC

Samsung Galaxy A54 برای انجام پردازش‌ها از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند که با معماری ۵ نانومتری ساخته شده است. این هسته از ۴ هسته با فرکانس ۲.۴ برای انجام پردازش‌های سنگین، و از ۴ هسته با فرکانس ۲ برای انجام پردازش‌های سبک‌تر استفاده می‌کند. تراشه Mali-G68 هم وظیفه انجام پردازش‌های گرافیکی این تراشه را بر عهده دارد. 

این تراشه از ۶ یا ۸ گیگابایت رم برای انجام پردازش‌ها استفاده می‌کند که مقدار خوبی محسوب می‌شود. عموما تراشه‌های اگزینوس به عنوان تولید گرمای بیش از حد شناخته می‌شوند و عملکرد آن‌ها تحت تاثیر همین موضوع قرار می‌گیرد. اما ظاهرا سامسونگ در این دستگاه از تولید گرمای بیش از حد جلوگیری کرده و عملکرد A54 را پایدارتر کرده است.

تست بازی سامسونگ گلکسی A54
تجربه گیمینگ گلکسی A54

عموما نمی‌توان از دستگاه‌های میان‌رده انتظار زیادی در زمینه بازی داشت. زیرا این دستگاه‌ها از قطعات خوش قیمت بازار استفاده می‌کنند و بهبود عملکرد جزو اهداف آن‌ها نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت که تمامی بازی‌ها به راحتی روی این دستگاه اجرا می‌شوند و عملکرد گلکسی A54 در بسیاری از بازی‌ها خوب است.

بازی کال آف دیوتی موبایل به راحتی در این دستگاه اجرا شد و در طول بازی، افت عملکردی در آن دیده نشد. این بازی با تنظیمات High فریم و گرافیک توانست به صورت پیوسته با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه اجرا شود که برای یک دستگاه میان‌رده عدد خوبی محسوب می‌شود. این نرخ در بازی آسفالت ۹ به ۱۲۰ فریم در ثانیه هم رسید و با نوسانات کمی همراه بود اما هیچکدام از آن‌ها ماندگار نبودند و این نرخ دوباره به ۱۲۰ فریم در ثانیه برگشت.

دمای دستگاه در حین بازی با تنظیمات High، کمی بالا رفت اما این گرما اصلا قابل توجه یا آزار دهنده نبود. گرمای تولید شده به حدی کم بود که ممکن است در حین استفاده از قاب محافظ، حتی متوجه آن هم نشوید. 

بنچمارک سامسونگ گلکسی A54
بنچمارک گلکسی A54

می‌توان گفت که در بررسی گلکسی A54، نتایج بنچمارک‌ها بیش از هرچیز دیگری ما را متعجب کرد. امتیاز این دستگاه در بنچمارک‌های عادی، خوب بود و می‌توان آن را به راحتی با دستگا‌ه‌های دیگر در این بازه قیمتی مقایسه کرد. برای مثال، این دستگاه توانست به امتیاز ۵۱۴۰۰۰ در بنچمارک آن‌تو‌تو و به امتیاز ۱۰۰۰ در بخش تک هسته‌ای و امتیاز ۲۷۸۰ در بخش چند هسته‌ای گیک‌بنچ دست پیدا کند. 

بنچمارک های سامسونگ گلکسی A54

اما توانایی اصلی این دستگاه در بخش استرس تست مشخص شد. در استرس تست ۳D Mark‌ که شامل ۲۰ دور رندر گرفتن یک انیمیشن ۴K می‌شود، این دستگاه توانست به درصد پایداری ۹۹.۶ برسد که بسیار خوب است. این پایداری عملکرد به وضوح در حین استفاده از دستگاه مشخص است و شما حتی پس از استفاده طولانی دچار افت عملکرد نخواهید شد. 

اسپیکر سامسونگ گلکسی A54
اسپیکر

Galaxy A54 از دو اسپیکر برای پخش صدا استفاده می‌کند تا جلوه استریو ایجاد کند. اسپیکر اول در بخش پایین فریم قرار گرفته و اسپیکر دوم هم به صورت یکپارچه با بلندگو مکالمه طراحی شده است. کیفیت صدای این اسپیکر‌ها بالاست و جلوه استریو‌ به وضوح در آن‌ها وجود دارد. حجم صدای اسپیکر‌های این دستگاه هم مناسب است و می‌تواند به کاربر تجربه فراگیری را ارائه کند. 

رابط کاربری سامسونگ گلکسی A54
نرم‌افزار و رابط کاربری
نام ونسخه رابط کاربریOne UI 5.1
نسخه اندروید۱۳

سامسونگ در این دستگاه از آخرین نسخه رابط کاربری خود، یعنی One UI 5.1 استفاده کرده که بر پایه اندروید ۱۳ ساخته شده است. این رابط ویژگی‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد و انیمیشن‌های آن کمی روان‌تر شده‌اند. همانطور که در سال‌های گذشته اعلام شد، سامسونگ قصد دارد تمامی میان‌رده‌های سری A را تا سه سال آپدیت کند و نسخه جدید رابط کاربری خود را برای آن‌ها عرضه کند. 

ظاهر این رابط تفاوت خاصی با دستگاه‌های قبلی سامسونگ ندارد اما برخی قابلیت‌ها به آن اضافه شده‌اند. البته تعداد این ویژگی‌ها در حد دستگاه‌های پرچمدار این شرکت نیست و کمبود‌هایی در آن وجود دارد. شما می‌توانید دستگاه را به کمک حسگر اثرانگشت اپتیکال که زیر صفحه نمایش قرار گرفته، باز کنید.

این حسگر برای شناسایی اثر انگشت از نور استفاده می‌کند و این موضوع ممکن است در شب کمی آزار دهنده باشد. اندازه این حسگر تفاوتی با دستگاه‌های دیگر سامسونگ ندارد و محل قرارگیری آن هم مناسب است. شناسایی اثرانگشت نسبتا سریع انجام می‌شود و خطای آن کم است.

شارژ سامسونگ گلکسی A54
باتری و شارژ
حجم۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
سرعت شارژ سیمی۲۵ وات
شارژر در جعبهکابل شارژ

شرکت سامسونگ گوشی گلکسی A54 را همراه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه کرده است. این گوشی با شارژ سریع ۲۵ واتی عملکرد خوبی دارد و عمر باتری دستگاه در حد رقبای آن است که بسیار خوب محسوب می‌شود. در صورت استفاده عادی از دستگاه، شما ممکن است حتی تا دو روز هم نیازی به شارژ آن نداشته باشید. با این وجود، حتی اگر استفاده شما از دستگاه سنگین هم باشد، احتمال کمی وجود دارد که تا قبل از پایان روز نیازی به شارژ دوباره آن داشته باشید.

جمع‌بندی

بررسی سامسونگ گلکسی A54 نشان داد که این دستگاه، گران‌ترین تلاش سامسونگ برای رقابت در بازار میان‌رده‌ها محسوب می‌شود و در برخی زمینه‌ها می‌تواند به راحتی با آن‌ها رقابت کند. قیمت این دستگاه کمی بالاست و ممکن است که در این بازه قیمتی، رقبای A54 را به آن ترجیح بدهید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از خرید این دستگاه، حتما با آن کار کنید و رقبای آن را هم ببینید. 

اگر شما با دوربین اصلی دستگاه در شرایط نوری مناسب عکس و فیلم‌ می‌گیرید، به باتری قدرتمندی احتیاج دارید، با دستگاه خود کار‌های سنگین را هم انجام می‌دهید و از صفحه نمایش آن انتظار زیادی دارید، به شما خرید گلکسی A54 را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای مقایسه به ناتینگ فون ۱ هم نگاهی بیندازید که در همین بازه قیمتی عرضه می‌شود اما برخی از مشخصات آن، بهتر از گلکسی A54 عمل می‌کنند.

بررسی: اگر به محصولات سامسونگ علاقه‌مند هستید، می‌توانید بررسی سامسونگ گلکسی A14 4G را نیز مطالعه کنید.

مقاله مرتبط: بررسی ناتینگ فون ۲؛ یک اندرویدی خاص در کالبد آیفون