ساعت‌هایی که صرف تماشای ویدئوهای YouTube می‌کنید با آخرین بهینه‌سازی‌های رابط کاربری این پلتفرم که برای نسخه‌های موبایلی، دسک‌تاپ و تلویزیون آن ارائه شده‌اند کمی لذت‌بخش‌تر خواهند شد. این پیشرفت‌ها و قابلیت های جدید یوتیوب ناوبری را در یوتیوب آسان‌تر می‌کنند و کنترل شما روی پخش را دقیق‌تر می‌نمایند. شاید مهم‌ترین ویژگی جدید یوتیوب، قابلیت جستجوی دقیق آن در نسخه موبایلی باشد.

حال کافیست انگشت خود را روی صفحه‌نمایش فشار داده و کمی نگه دارید تا جدول زمانی تصویری ویدئوهای یوتیوبی را ببینید، سپس می‌توانید انگشت خود را به جلو و عقب ببرید تا لحظه دقیق مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با دو انگشت دوبار روی صفحه ضربه بزنید تا یک فصل کامل را رد کنید.

قابلیت جدید برای کیفیت در یوتیوب

Pinch to Zoom یکی دیگر از تغییرات مفید یوتیوب است که به شما امکان می‌دهد تنها آن بخشی از ویدئو را که دوست دارید ببینید. ژست Pinch یا زوم دوانگشتی، از قبل برای جابه‌جایی بین ستون ویدئوهای پیشنهادی و تغییر اندازه ویدئو به تناسب صفحه‌نمایش استفاده می‌شد، اما اکنون می‌توانید از آن برای بزرگنمایی بیشتر جهت دیدن بهتر جزئیات موجود در تصویر هم استفاده کنید.

یوتیوب پلیِر روی دستگاه‌های موبایلی و دسک‌تاپ حالا دارای قابلیت Ambient Mode هم هست. این قابلیت برای افرادی که ترجیح می‌دهند از مود تاریک (dark mode) استفاده کنند بسیار مفید است، چراکه به رنگ‌ها اجازه می‌دهد تا جلوه بیشتری داشته باشند و از افکت درخشش نرم نیز برخوردار شوند. این قابلیت البته کاملا Ambilight نیست اما فاصله بین تاریکی صفحه‌نمایش و نقطه‌های تاریک خود ویدئو را حفظ می‌کند.

همچنین زمینه‌ سیاه داخل پلتفرم یوتیوب (مانند زمینه سیاه ویدئوهای پیشنهادی) در حالت dark mode، دارای غنای رنگی بیشتری شده تا کاملا در فضای تاریک صفحه‌نمایش غرق نشود. این قابلیت برای نسخه‌های موبایلی و دستک‌تاپ و تلویزیوینی یوتیوب در دسترس است.

قابلیت های جدید یوتیوب

در نهایت، چند بهینه‌سازی مفید دیگر هم به پلتفرم یوتیوب اضافه شده‌اند. ازجمله اینکه پیوندهای یوتیوب قرار گرفته در توضیحات ویدئو اکنون به صورت دکمه‌هایی برای تشخیص آسان‌تر آنها نشان داده می‌شوند، در حالی که دکمه‌های اشتراک‌گذاری و دانلود برای به حداقل رساندن حواس‌پرتی کاربر در هنگام تماشای ویدئو و دسترسی بیشتر به آن‌ها، بازطراحی شده‌اند. گرچه این قابلیت ها اکنون عرضه شده‌اند اما ممکن است کمی طول بکشد تا همه کاربران یوتیوب در سطح جهان از آنها بهره‌مند شوند. احتمالا طرف هفته‌های آتی همه می‌توانند از این قابلیت های جدید استفاده کنند.

خبر مرتبط: یوتیوبرها به توییتر می‌آیند؟